Politiebericht Flevoland

Politiebericht Flevoland: gehele regio 16-10-2000 Dagelijkse persberichten
Satfdienst Communicatie, Nijland, Onink

Snelle bromfiets
MARKNESSE - Tijdens de surveillance zag een motoragent gisteravond op de Marknesserweg een bromfiets rijden, waarvan hij in eerste instantie dacht dat het een motorfiets was. De bestuurder reed hard en midden op de rijbaan. Bij wat beter kijken bleek het voertuig echter een bromfiets te zijn, waarop de bestuurder (17 uit Emmeloord) aan de kant gezet is. Hij en zijn bromfiets zijn meegenomen naar het politiebureau. Daar bleek de bromfiets zo opgevoerd te zijn dat de meetapparatuur het werkelijke vermogen niet eens kon meten. De bromfiets is in beslag genomen voor technisch onderzoek; de bestuurder is na verhoor heengezonden.

Burenruzie
LELYSTAD - Na de melding gistermiddag dat er gevochten werd tussen bewoners van het Ganzendiep en dat er een mes was gebruikt, is de politie bij de betreffende adressen gaan kijken. Daar bleken geen gewonden te zijn, maar was een reeds lang lopend meningsverschil tussen twee straatbewoners geëscaleerd nadat een kind uit de ene familie met zijn fiets tegen de auto van iemand uit de andere familie was gereden. Van beide partijen is een aantal personen aangehouden en verhoord op het politiebureau; in het totaal 4 mannen in de leeftijd van 24 tot 30 jaar. Na verhoor, waarbij de afgelegde verklaringen elkaar tegenspraken, zijn allen weer heengezonden. Wederzijds is er aangifte gedaan van bedreiging.

In de andere gemeentes in Flevoland hebben zich sinds gistermiddag geen bijzonderheden voorgedaan.