Legato tekent service-overeenkomst met Siemens IT Service

Datum nieuwsfeit: 16-10-2000

Legato tekent wereldwijde service-overeenkomst met Siemens IT Service

Hoofddorp, oktober 2000 - - Legato Systems Inc., leider op de enterprise storage management softwaremarkt, heeft een Technical Support Agreement (TSA) getekend met Siemens IT Service, toonaangevend op het gebied van IT-service. Deze wereldwijde, exclusieve overeenkomst is gericht op de technische ondersteuning van alle Legato-producten. Legato heeft Siemens IT Service geselecteerd vanwege de sterke marktpositie en de expertise om eindgebruikers op internationaal niveau ondersteuning en service te bieden.

Siemens IT Service wordt door Legato getraind op technische aspecten waardoor de installatie en integratie van de Legato-producten vereenvoudigen. Siemens IT Service heeft tevens toegang tot Legato's engineering groep. De overeenkomst is specifiek bedoeld voor de klanten van Fujitsu Siemens Computers, een toonaangevende Europese IT-organisatie. Het versterkt de mogelijkheden voor Fujitsu Siemens Computers om de complete Legato-productenreeks te integreren en te ondersteunen. De organisatie is nu in staat om eindgebruikers een 'one-stop-shop' te bieden met betrekking tot ondernemingsbrede gegevensbeveiliging.

'Deze overeenkomst voor technische ondersteuning is een uitbreiding van onze voortdurende relatie met Siemens IT Service en Fujitsu Siemens Computers. Het is een onderdeel van onze strategie om het leiderschap te versterken en een nog grotere bekendheid van onze producten en technische expertise wereldwijd te realiseren. Fujitsu Siemens Computers gaat haar klanten nu voorzien in directe toegang tot en ondersteuning van onze productenreeks', stelt Janae Lee, vice president Strategic Alliances bij Legato Systems.

'Onze ervaring in het aanbieden van totaaloplossingen voor opslag in combinatie met de hoge beschikbaarheid van gegevens en applicaties stelt ons in staat om met name klanten met heterogene IT-configuraties meerwaarde te bieden. Deze overeenkomst tussen onze strategische partner Legato en onze service-partner Siemens IT Service maakt het voor ons mogelijk om klanten op elk serviceniveau te helpen', stelt Dr. Helmut Becker, Executive Director Fujitsu Siemens Computer, businessonderdeel 'Storage'.

Legato Systems Benelux, City House II, Antareslaan 18, 2132 JE Hoofddorp Telefoon: 023 - 5548800, fax: 023 - 5548801

Over Fujitsu Siemens Computers
Fujitsu Siemens Computers, Europese IT-organsatie, is ontstaan vanuit het samengaan van Fujitsu Computers (Europe) Limited en Siemens Computers Systems en opereert vanaf oktober 1999. De organisatie wordt gezamenlijk geleid door Fujitsu Limited en Siemens AG en heeft haar hoofdvestiging in Amsterdam. Het levert een totaalaanbod IT-producten waaronder notebooks, pc's en werkstations, Intel- en UNIX-gebaseerde servers, mainframes en ondernemingsbrede storage-oplossingen.
Nadere informatie over Fujitsu Siemens Computers is beschikbaar op: www.fujitsu-siemens.com

Over Siemens IT Service
Siemens IT Service is een onderdeel van Siemens Business Services GmbH&Co. OHG (SBS) en is een toonaangevende wereldwijde service-partner. De productenreeks omvat onder andere planning, installaties en onderhoud van verschillende IT-infrastructuren, diensten met toegevoegde waarde als gebruikershelpdesks, callcenters, inzetten van oplossingen, diensten op het gebied van e-business en asp, 'high availability' oplossingen, out-tasking en operationele diensten.
Nadere informatie over Siemens IT Service is beschikbaar op: its.siemens.com

Over Legato Systems
Legato Systems, Inc. is wereldwijd leider in de enterprise storage management softwaremarkt. Legato's producten maken 'Information Continuance (â"¢)' mogelijk; een naadloze aanpak voor het beheren, verplaatsen en beveiligen van alle bedrijfskritische gegevens in een onderneming. De storage management software van Legato is erkend als de facto standaard vanwege het grootste aantal installaties, bij meer dan 65.000 klanten, en het beveiligen van meer dan 5.000.000 systemen. Nadere informatie over Legato is beschikbaar op het Web:
www.legato.com.

Redactionele informatie: Pb3400 Influx PR - Margienke Bos, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn. Telefoon: 055 - 3663034, fax: 055 - 3602661, e-mail: (PRInflux@cs.com)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - -
INFLUX PR-/Pers- (advies) Bureau - Deventerstraat 81 - NL - 7322 JL Apeldoorn. Tel.: +31 - 55 - 366 3034 / Fax: +31 - 55 - 360 2661 / E-mail: (PRInflux@cs.com) Http://www.Influx-pr.com