Agalev tevreden met tweede groene burgemeester in Vlaanderen

Datum nieuwsfeit: 16-10-2000
Agalev (Vlaanderen)

P E R S M E D E D E L I N G
Brussel, 16 oktober 2000.

Agalev tevreden met tweede groene burgemeester

Agalev is blij met de voordracht van Ingrid Pira tot burgemeester van de stad Mortsel. Na Willy Minnebo is zij de tweede groene burgemeester in Vlaanderen. Zondagavond werden in Mortsel de onderhandelingen afgerond tussen de nieuwe coalitiepartners Agalev, CVP en VU. Zij behaalden respectievelijk 6, 5 en 4 zetels. De VLD en de SP zitten in de oppositie.
De onderhandelaars van de coalitie raakten het eerder al eens over de inhoud van het bestuursakkoord. Gisteravond werd Ingrid Pira dan als burgemeester voorgedragen en werden ook de andere mandaten verdeeld. Naast het burgemeesterschap zijn er voor Agalev nog twee schepenmandaten. Grote uitdagingen voor het nieuwe bestuur zijn onder andere de verkeersproblemen, het bewaren van de open ruimte en de communicatie met de bevolking.

Met Ingrid Pira - de vroegere persattaché van Agalev - als burgemeester kan het groene verhaal op gemeentelijk vlak versterkt worden.

Jos Geysels,
Politiek secretaris