Aad Nuis: 'Geen sprake van sluiting Wetenschappelijk Bureau'

Datum nieuwsfeit: 16-10-2000
Persbericht C71-002
16 oktober 2000

Aad Nuis: "Geen sprake van sluiting Wetenschappelijk Bureau."

In reactie op berichtgeving in het Algemeen Dagblad (16/10) stelt Aad Nuis, voorzitter van de stichting Wetenschappelijk Bureau (SWB), dat: "Er is geen sprake van dat het Wetenschappelijk Bureau wordt gesloten. In het voorstel van de besturen van SWB, Opleidingscentrum en het Landelijk Bestuur wordt gezocht naar een vorm van vergaande samenwerking. Dit is in het kader van versterking van de partij. De daadwerkelijke organisatorische uitwerking wordt nog nader bekeken. Maar de onafhankelijkheid van het wetenschappelijk onderzoek blijft gegarandeerd."

De plannen die de besturen van de drie partij-onderdelen Wetenschappelijk Bureau en het Opleidingscentrum en het Landelijk Bestuur, aan het komende congres voorleggen gaan uit van een vergaande samenwerking. Gerard Schouw, voorzitter D66: "De accenten in deze voorstellen zijn gericht op het bereiken van meer kiezers en meer leden. D66 moet een platform worden van discussie. Discussie via inspirerende bijeenkomsten, maar ook via initiatieven op het Internet. Met de voorgestelde plannen komt dit streven een stap dichterbij." Er zullen als gevolg van de voorstellen geen ontslagen vallen op het partijkantoor van D66.

Het congres van D66 neemt op 18 en 19 november een besluit over het doorvoeren van de voorgestelde wijzigingen in de partijorganisatie.

///////////////////////////

Voor informatie:

De heer Aad Nuis, Voorzitter Stichting Wetenschappelijk Bureau D66 Telefoon 070 - 350 65 84

De heer Gerard Schouw, Voorzitter Politieke Partij D66 via Politiek en Voorlichting D66 (partij)
Patrick Harms, Coördinator Communicatie D66
Telefoon 070 - 35 66 034 / 06 - 50 270 380