Mechanical Desktop R5 en Mechanical Desktop R5 Power Pack

Datum nieuwsfeit: 16-10-2000

Mechanical Desktop R5 en Mechanical Desktop R5 Power Pack zijn beschikbaar

Rotterdam, oktober 2000 -- Autodesk kondigt aan dat Mechanical Desktop R5 en Mechanical Desktop Power Pack beschikbaar zijn. Mechanical Desktop R5 is gebaseerd op AutoCAD 2000i en bevat daarnaast volledige functionaliteit voor 2D en 3D mechanisch ontwerpen. Daarbij komen natuurlijk de Internet-functies die een rode draad vormen in alle nieuwe releases van op AutoCAD 2000i gebaseerde producten.

Mechanical Desktop R5 Powerpack biedt 1,2 miljoen standaard 2D en 3D onderdelen, features, staalprofielen, intelligente plaatsing van onderdelen en technische berekeningen. Het is bestemd voor ontwerpers en ingenieurs van mechanische constructies die meestal kleine en middelgrote machines ontwerpen, elektromechanische apparatuur, matrijzen en consumentenproducten. De nieuwe functies en verbeteringen van Mechanical Desktop R5 en Mechanical Desktop R5 Power Pack zijn in vier categorieën onder te verdelen:

Verbeterde solide modelleringsfuncties

Deze functies vormen een opvallende verbetering van de snelheid en de efficiëntie. Verbeterde tools voor vormbeschrijving en -bewerking, manipulatietools zoals een nieuwe patroonfunctie, een web bend-functie, een emboss- en engrave-functie en nieuwe eindtypes voor extrusies staan borg voor een grotere productiviteit bij de modellering en een goede weergave van de bedoeling van de ontwerper.

Verbeterde tools voor oppervlaktedesign

Hiermee kunnen ontwerpers van matrijzen en gietvormen en van consumenten-producten de ontwerptijd aanzienlijk verkorten en hun efficiëntie en productiviteit verbeteren. De nieuwe mogelijkheden voor modellering en vormbeschrijving omvatten een verbeterde aanmaak en bewerking van splines en gekromde vlakken, tools voor de analyse van de continuïteit van oppervlakken en reflectielijnen, tools voor lossings-analyse, verbeterde tools voor surface edge blending waarmee de produceerbaarheid wordt gegarandeerd.

Gebruik van het Internet

Het ingebouwde Mechanical Design portal, Mechanical Desktop Today, biedt ontwerpers veel mogelijkheden, ongeacht of zij op het intranet van hun bedrijf of op het Web zitten. De Internetinstrumenten en portalfuncties versnellen de ontwerpprocessen en maken de communicatie en de samenwerking tussen uitgebreide designteams beduidend gemakkelijker. Deze versie bevat MeetNow, een ingebouwde toepassing van Microsoft Windows NetMeeting®, die de samenwerking van ontwerpers op het web vergemakkelijkt. Ook inbegrepen is Publish to Web, een nieuwe, gebruiksvriendelijke wizard die de gebruikers de mogelijkheid geeft om snel en gemakkelijk ontwerpen op Internet te publiceren en te delen, en dus de communicatie over en het beoordelen van ontwerpen drastisch te versnellen.
Mechanical Desktop Release 5 Power Pack geeft de gebruikers bovendien toegang tot een schat van sectorgerichte informatie en designinhoud, via Autodesk Point A, het eerste design-portal dat ontwerpinformatie verzamelt.

Hogere productiviteit

Met de Flexible Assembly Design kan een ontwerper tekenen zonder de structuur te specificeren of beperkingen (constraints) vast te leggen, en de hiërarchie van de assembly reorganiseren zonder constraints of tekenreferenties kwijt te raken.

Mechanical Desktop is, met 250.000 licenties wereldwijd, een succesnummer in de markt van de 3D modellers. De kracht van deze op AutoCAD gebaseerde parametrische modeller is de combinatie van 2D en 3D. Mechanical Desktop is zeer geschikt om complexe onderdelen te modelleren en om samenstellingen op te bouwen, om van hieruit automatisch 2D werktekeningen af te leiden. Deze 2D werktekeningen zijn DWG bestanden die iedereen met een AutoCAD pakket kan openen en eventueel bewerken.

Over Autodesk
Autodesk is 's werelds belangrijkste leverancier van software voor technisch ontwerpen. Het gebruik van het Internet speelt een centrale rol in de software van Autodesk en verbindt de ontwerp-omgeving met het web. Autodesk biedt software en Internet-portaaldiensten aan, waarmee gebruikers dankzij de kracht van de digitale ontwerp-omgeving, hun productiviteit kunnen verhogen. Autodesk is een van de grootste softwarebedrijven ter wereld; vier miljoen gebruikers wereldwijd gebruiken oplossingen van Autodesk om hun ontwerpen te kunnen realiseren. Voor meer informatie en voor de gegevens van de Authorized Autodesk Resellers, kunt u terecht op www.autodesk.nl of www.autodesk.be. Informatie over de producten van Discreet, een divisie van Autodesk die software ontwikkelt voor onder andere film- en videoproductie en het maken van computergames, is te vinden op www.discreet.com. Het Autodesk-aandeel is genoteerd op de NASDAQ-beurs onder het symbool ADSK

Opmerking voor de redactie
Neem voor meer informatie contact op met:
Creative Strategies, John Kinnart,
Streekbaan 196, B 1800 Vilvoorde.
Tel.: +32 2 267 41 60, fax: +32 2 267 12 89, e-mail: postmaster@creative-strategies.be