Winst Beurs NV's sterk gestegen

Bron: Centraal Bureau voor de Statistiek
CBS

Winst Beurs NV's sterk gestegen

De Nederlandse beursfondsen die genoteerd staan aan de Amsterdamse effectenbeurs hebben in de eerste helft van dit jaar 70 procent meer winst behaald dan in dezelfde periode vorig jaar. Het gezamenlijk nettoresultaat is uitgekomen op ruim 22,6 miljard euro (bijna 50 miljard gulden). De diverse bedrijfstakken hebben verschillend bijgedragen aan deze cijfers. Vooral in de industrie en bij de financiële instellingen zijn hoge winsten behaald. In de handel is het resultaat verdubbeld tot 1,1 miljard euro. De ondernemingen in de dienstverlening en de (tele)communicatie hebben het minder goed gedaan.

Sterk herstel industrie ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen