Studenten verenigd in digitaal platform

Datum nieuwsfeit: 17-10-2000

STUDENTEN.NET/CV-ROM

12.000 STUDENTEN VERENIGD IN DIGITAAL PLATFORM

Zojuist is het Aller Heiligen Convent (AHC)-Platform op Internet gelanceerd. Een interactief platform voor het overkoepelend orgaan van negen grote studentenverenigingen in heel Nederland, met in totaal 12.000 leden. Het doel is de interactiviteit tussen de studentenverenigingen te intensiveren. Na anderhalf jaar voorbereiding is het gereed. Het AHC-Platform, gemaakt door Studenten.net, is te vinden op ahc.studenten.net.

HET PLATFORM
Op het interactieve platform kunnen de leden van de negen verenigingen elkaar berichten sturen in het forum en met elkaar discussies aangaan. Tevens is er een gastenboek, agenda en fotoalbum. De leden plaatsen fotos en verhalen en onderhouden op deze manier de site. Het vinden van een geschikte gala-date is dankzij het AHC-Platform ook geen probleem meer, je kunt op de site een oproep doen.

Aller Heiligen Convent
Het AHC is het overkoepelend orgaan van 9 studentenverenigingen uit heel Nederland, te weten; R.K.S.V. Albertus Magnus, K.S.V. Sanctus Virgilius, R.S.V. Sanctus Laurentius, L.A.N.X., A.L.S.V. Quintus, N.S.V. Carolus Magnus, T.S.C. St. Olof, K.S.V. Sint Franciscus Xaverius en C.S. Veritas. De verenigingen binnen het AHC hebben contact met elkaar, maar op kleine schaal. Zo is het plan ontstaan voor een virtuele studentencommunity om de samenwerking tussen de verenigingen te bevorderen.

STUDENTEN.NET
Studenten.net, de grootste studentensite van Nederland, lanceerde haar site (www.studenten.net) in januari 1998 en is 100% dochter van NDC-Elektronische Media. De site fungeert als portal met een geïntegreerde verzameling diensten en producten op het gebied van studie & carrière, vrije tijd en lifestyle, werving en selectie.

0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0

Noot voor de pers en voor meer info:
Studenten.net (www.studenten.net), Martijn Bosch, telefoon
050-3114377, (info@studenten.net)