Dijksma (PvdA) in verkiezing-debat met Steenwijker jongeren

Partij van de Arbeid

Sharon Dijksma voor verkiezingen in debat met Steenwijker jongeren
17 oktober 2000 PvdA

Woensdag 18 oktober zijn er verkiezingen in de gemeenten Brederwiede, Steenwijk en IJsselham die per 1 januari 2001 een nieuwe gemeente zullen vormen.
Tijdens het maandelijkse werkbezoek aan een gemeente in Overijssel bezocht het Tweede Kamerlid Sharon Dijksma afgelopen vrijdag de huidige gemeente Steenwijk. De dag stond in het teken van Jongeren.

Sharon Dijksma discussieert op de RSG met leerlingen over zaken als: de Tweede Fase in het voortgezet onderwijs en zinloos geweld. Naast haar zit Holger Boswijk, lid van Provinciale Staten.

Ook met de leerlingen van een andere groep discussieert Sharon Dijksma over onderwerpen die jongeren bezighouden. Naast haar zitten (v.r.n.l.): Anne Beeltje ( wethouder in Steenwijk en lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van woensdag), Jan Bouwmeester (lid Provinciale Staten) en Harm Speelman (kandidaat-Gemeenteraadslid).

(zittend) Sharon Dijksma (Tweede Kamerlid), Lutte en Hendrik (Steenwijkse beroemdheden); (staand) Jan ter Schegget (lid Provinciale Staten), Harm Speelman, Teun Boxum, André van de Nadort, Anne Beeltje, Ge Wildeboer (kandidaat-Gemeenteraadsleden) en Holger Boswijk (lid Provinciale Staten).

Het jeugdhonk in Oldemarkt gaat over veertien dagen open. De delegatie praat in het jongerencentrum met bestuursleden en begeleiders.

In het goedlopende jongerencentrum Et Strandhuus in Kuinre hoort de delegatie uit de mond van jongeren welke activiteiten zij ondernemen en hoe de financiën geregeld zijn. Ook bestuurlijk runnen de jongeren hun eigen zaken.

(Fotografie en teksten: Ludoviek Jansen)