PeopleSoft en IBM sluiten strategische overeenkomst

Datum nieuwsfeit: 17-10-2000
PeopleSoft en IBM sluiten strategische overeenkomst PeopleSoft CRM-oplossing voor IBM S/390-gebruikers

Amsterdam, 17 oktober 2000 -- De eBusiness marktleiders, PeopleSoft en IBM, maken bekend een samenwerkingsovereenkomst te hebben gesloten om een volledig geintegreerd, internetgebaseerd CRM-pakket te bieden voor de IBM DB2 Universal Database op de IBM S/390 server.

IBM en PeopleSoft zullen hun database, server, software en services combineren in een uitgebreide oplossing die gebruikers toegang geeft tot een schaalbare en betrouwbare eBusiness CRM-toepassing waarmee data vanuit de gehele organisatie beheerd kan worden. PeopleSoft en IBM organiseren gezamenlijke promotie- en branche-evenementen om het product aan de klanten van PeopleSoft en IBM S/390 te presenteren. Deze aankondiging volgt op soortgelijke overeenkomsten tussen IBM en i2, Ariba, Siebel Systems, Kana en Vignette.
PeopleSoft heeft DB2 en S/390 van IBM gekozen als haar voornaamste ontwikkelplatform. Tevens zal PeopleSoft de WebSphere Application Server, MQ Series messaging middleware, alsmede RS/6000 en Netfinity Webservers van IBM gebruiken.

Gedurende de afgelopen maanden zijn de banden tussen de bedrijven versterkt door de keuze van PeopleSoft voor de DB2 Universal Database Version 7 als belangrijkste ontwikkelplatform voor PeopleSoft 8. Deze pure internetapplicatie is, evenals andere eBusinesstoepassingen, reeds beschikbaar op de DB2 Universal Database van IBM. PeopleSoft en IBM zullen ook samen werken aan oplossingen voor het hoger onderwijs.

"De alliantie versterkt onze gezamenlijke visie om de eBusinesswereld een pure internet CRM-oplossing te bieden die volledig geintegreerd is met het bedrijfsproces," zegt Sam Gallucci, Executive Vice President en General Manager, PeopleSoft CRM. "De gemeenschappelijke ontwikkeling van toepassingen en de gecombineerde expertise van de consultants van beide bedrijven, verzekeren een uitgebreide, flexibele oplossing voor alle klanten."

"Deze oplossing heeft de capaciteit om honderdduizenden gelijktijdige klantencontacten te behandelen zonder interrupties, waardoor de klanten van betere service worden voorzien," zegt Stephanie Hahn, General Manager, IBM Customer Relationship Management Solutions.

DB2 op S/390 vormt een perfecte aanvulling op het krachtige PeopleSoft Vantive CRM. Door de gecombineerde oplossing worden marketing-, sales-, contacten-, buitendienst-, help desk- en klantenservice met elkaar verbonden. Interactie met de klant kan plaatsvinden via het web, telefoon, e-mail en fax of via verkopers en buitendienstmedewerkers.

De samenwerking met PeopleSoft is vooral belangrijk voor IBM-klanten die een naadloos geintegreerde CRM-toepassing van een enkele leverancier nodig hebben om een toekomst in eBusiness op te bouwen.

Over IBM
IBM is 's werelds grootste leverancier op het gebied van informatie-technologie. De onderneming heeft 80 jaar ervaring in het innoveren van andere bedrijven. Meer informatie vindt u op www.ibm.com.

Over PeopleSoft
PeopleSoft is wereldmarktleider in eBusiness-oplossingen die klanten, werknemers en leveranciers in staat stellen het Internet aan te drijven. De Internetoplossingen van PeopleSoft op het gebied van Customer Relationship Management, Supply Chain Management en Enterprise Management bieden een open en flexibel e-commerce platform.

PeopleSoft heeft 7.000 medewerkers, waaronder 2.400 eBusiness-consultants. Meer dan 4.500 bedrijven in 107 landen gebruiken PeopleSoft eBusiness-toepassingen.

PeopleSoft en het PeopleSoft-logo zijn geregistreerde handelsmerken. Alle andere namen van bedrijven en producten kunnen handelsmerken zijn van hun respectieve eigenaren. Copyright ? 2000 PeopleSoft, Inc. Alle rechten voorbehouden.

Hinke de Koning Communicatie
Telefoonnummer: +31 (0)187 470 233