Virtual Unlimited start levering Beeyond 1.0

Datum nieuwsfeit: 17-10-2000

Virtual Unlimited start levering Beeyond 1.0

Beeyondģ: oplossing voor veilige e-business applicaties over virtuele subnetwerken

Veldhoven, oktober 2000 - Na 3,5 jaar ontwikkeling en 5 maanden bÍta-beschikbaarheid, start Virtual Unlimited (VU) de levering van Beeyond 1.0, een uniek platform voor zwaar beveiligde Internetapplicaties. Beeyond creŽert een beveiligd subnetwerk rond haar applicaties, die binnen een Java 'thin-client' draaien. Door de sterke beveiliging en lage prijs is Beeyond beter geschikt dan webgebaseerde oplossingen voor vertrouwelijke 'Business-to-Business' (B2B), 'Business-to-Consumer' (B2C) en 'Consumer-to-Consumer' (C2C) communicatie en handelsapplicaties.

Veilige applicatienetwerken
Beeyond is ontworpen en gebouwd om de zwakten van webtechnologie voor e-commerce te verbeteren. Het populaire World Wide Web is uitstekend geschikt voor haar oorspronkelijke doel: namelijk het zoeken, raadplegen en vrijelijk uitwisselen van informatie. Het Web is echter gebaseerd op zwakke beveiligingsmechanismen en in zijn architectuur niet geschikt voor grote aantallen handelstransacties. Eigenschappen die voor e-commerce applicaties absoluut bedrijfskritisch zijn. Door toevoeging van technologieŽn als EDI, XML en middleware hebben ontwikkelaars de e-commerce mogelijkheden van het Web weten te verbeteren. Deze oplossingen blijken echter duur in aanschaf, moeilijk te implementeren en vaak nog steeds onveilig.

Beeyond is daarentegen zowel goedkoop als eenvoudig te implementeren. Het is een complete oplossing ontwikkeld voor het afhandelen van grote aantallen handelstransacties en vereist daarom geen additionele webserver of applicatieserver software. In de terminologie van het OSI communicatiemodel onderscheidt Beeyond zich door volledige integratie van de 'application', 'presentation' en 'session' lagen. Alle andere aanbieders combineren beperkt geÔntegreerde deeloplossingen. Verder is Beeyond ook nog geÔntegreerd met het TCP-protocol maar er anderzijds niet van afhankelijk. Beeyond werkt met BeeCenter clients en BeeHive servers, die via het 'Beeyond Messaging Protocol' met elkaar en via ODBC met elke database kunnen communiceren. Applicaties en documenten kunnen met Beeyond zeer eenvoudig in een visuele ontwikkelomgeving worden gebouwd, zonder speciale programmering.

Technology to the people
Virtual Unlimited heeft zich tot doel gesteld niet te gaan concurreren met het Web, maar parallel daaraan de ontwikkeling van virtuele subnetwerken voor veilige applicaties te stimuleren. De lage prijs van Beeyond biedt bedrijven uit het MKB en privť-personen de mogelijkheid hun privacy te waarborgen en intellectuele eigendommen te beschermen. Een 2-gebruikersversie is volledig gratis, terwijl de jaarlijkse kosten voor een 15-gebruikerslicentie slechts § 135 (of $120) bedragen. Met deze lage prijsstelling wil Virtual Unlimited informatie- en communicatietechnologie voor iedereen beter toegankelijk maken.

…ťn van de eerste praktijkimplementaties wordt momenteel opgeleverd bij Danone BelgiŽ in Rotselaar. Zij gebruiken Beeyond 1.0 in eerste instantie voor de beveiligde communicatie van inkoopgegevens over zuivelverpakkingen met toeleveranciers. Zonder enige functionaliteit-aanpassing van de aanwezige SAP en JD Edwards ERP-systemen, biedt Beeyond aanvullende
applicatiefunctionaliteit die direct gebruik maakt van de bestaande databases. Daarbij wordt automatisch ook voorzien in zwaar beveiligde datacommunicatie via het Internet. In tegenstelling tot ERP-systemen legt Beeyond organisaties geen starre werkprocedures op, maar verhoogt het hun flexibiliteit bij de optimalisering van bestaande bedrijfsprocessen en het implementeren van nieuwe. Met de geÔntegreerde messaging- en applicatiefunctionaliteit van Beeyond, is de vraag van Danone veel goedkoper, eenvoudiger en sneller in te vullen dan met webgebaseerde EDI- en XML-oplossingen.

Beeyond maakt gebruik van digitale handtekeningen en zeer vergaande encryptie op basis van BeeCrypt, dat vergelijkbaar met Linux volledig als 'open source' software wordt gedistribueerd. Sinds de introductie van een bÍta-versie in mei hebben al duizenden bezoekers verspreid over de hele wereld de vele mogelijkheden van BeeCrypt en Beeyond verkend. Beeyond is te vinden op het Internetadres:
beeyond.virtualunlimited.com, via een webserver waarvan de bandbreedte wordt gesponsord door UUNET Nederland.

Virtual Unlimited is een Nederlands softwarebedrijf gevestigd in Veldhoven, dat een nieuw innovatief concept voor elektronisch zakendoen over Internet heeft ontwikkeld. Tijdens de 3,5 jarige productontwikkelingsfase is Virtual Unlimited gefinancierd door de Delta Informatica Groep, een IT-consultancybedrijf opererend in Nederland en BelgiŽ. Meer informatie over Virtual Unlimited is te vinden op www.virtualunlimited.com.

Voor aanvullende informatie kunt u ook contact opnemen met: Virtual Unlimited
Xander van der Heijden, president & CEO
Email: (xander@virtualunlimited.com)