Evaluatierapport Raad voor het Landelijk Gebied

Bron: Raad voor het Landelijk Gebied
Raad voor het Landelijk Gebied

Evaluatie van de raad
Nu de Raad voor het Landelijk Gebied bijna 4 jaar bestaat, is zoals de wet voorschrijft het functioneren van de raad in deze periode geëvalueerd. Deze evaluatie is uitgevoerd door een externe evaluatie-commissie o.l.v. Commissaris van de Koningin van Noord-Brabant, mr. F.J.M. Houben.
Het evaluatierapport is op 17 oktober besproken door de voorzitter van de raad en de minister. Daarbij kwam het functioneren van de raad ter sprake, de rol en doorwerking van adviezen, de wederzijdse algemene visies op het werkterrein van LNV en de voortzetting van het raadswerk na 1 januari 2001.
Wat dat laatste betreft is geconstateerd dat enige nieuwe accenten - zoals ook het evaluatierapport aangeeft - gewenst zijn en dat dat een rol moet gaan spelen bij het (her-)benoemen van de leden van de raad per 1 januari 2001. De minister verwacht dat die benoemingen tijdig gerealiseerd zullen zijn.