Unilever Food and Beverages voert programma van IXOS in

Datum nieuwsfeit: 17-10-2000

Unilever Food and Beverages, Europe voert IXOS-ARCHIVE bedrijfsbreed in

Oplossing is ondersteuning op Europees niveau voor archivering, workflow en document management

Hilversum, 16 oktober 2000 - Unilever Food and Beverages, Europe (FBE) gaat geleidelijk IXOS-ARCHIVE invoeren binnen haar totale organisatie. De oplossing van IXOS is onderdeel van een Europees project, Eclipse. Bij dit project worden informatie, bedrijfsprocessen en geïntegreerde transactie en management informatiesystemen op één lijn gebracht. De basis van het systeem wordt bij Unilever gevormd door SAP(tm) R/3®. De Unilever business units Home and Personal Care, Europe (HPCE) en Ice Cream and Frozen Foods, Europe (ICFE) gebruiken de IXOS SOFTWARE al jaren, en met succes.

"Na de positieve ervaringen die andere business units met IXOS-ARCHIVE hadden opgedaan, was het gebruik van IXOS-ARCHIVE binnen FBE bijna logische stap", licht FBE Strategic IT Supplier Manager, Fred op 't Land toe. Het product werd twee jaar geleden voor het eerst binnen het concern geïntroduceerd door Van den Bergh Nederland, dat onderdeel is van Unilever FBE. Zij hadden zich laten overtuigen door positieve ervaringen van Unilever Duitsland. Daarbij speelde ook de strategische samenwerking tussen IXOS en SAP(tm) een belangrijke rol. Daarnaast voorziet IXOS van de hoogste functionaliteit als het gaat om hoog schaalbare archiveringsoplossingen en omgaan met document management evenals ondersteuning van de SAP(tm) workflow. Een andere overtuigende factor was de certificering van IXOS door SAP(tm). Het is ook één van de eerste gecertificeerde partners van mySAP.com partner value net. Fred op 't Land: "Als alle eigenschappen die we verwachten bij FBE kunnen worden vervuld door IXOS-ARCHIVE, zullen we deze oplossing met vertrouwen introduceren. Overeenkomstig het Eclipse project zal de roll-out worden ingevoerd op Europees niveau". Unilever FBE is verantwoordelijk voor alle levensmiddelen en drankproducten en heeft vestigingen in bijna alle Europese landen. Bekende merken die onder FBE vallen zijn onder meer Calvé, Lipton en Becel.

Klanten tevreden als altijd
"We zijn blij dat Unilever FBE als totaliteit gekozen heeft voor IXOS-ARCHIVE", zegt Venkatesh Seshadri, managing director IXOS SOFTWARE Nederland. "Het besluit van FBE benadrukt het vertrouwen van de klant in de hoge schaalbaarheid en performance van onze oplossing. Het project Unilever toont aan hoe IXOS-ARCHIVE de totale automatisering van een bedrijf perfect ondersteunt".

Jürg Wyttenbach, Global Head of Marketing and Sales bij IXOS, zegt over het contract met Unilever FBE: "We zien ernaar uit om samen te werken met een volgende Unilever business unit. Het contract onderstreept onze mogelijkheid om klanten als Unilever over de hele wereld te ondersteunen dankzij onze wereldwijde infrastructuur".

Over IXOS
IXOS is marktleider op het gebied van softwareoplossingen voor het beheer van bedrijfsdocumenten in inter-enterprise systeemomgevingen. De productlijn van IXOS is gebaseerd op Internettechnologieën, zoals Java en XML. Hiermee biedt IXOS bedrijven een naadloze integratie van eBusiness documenten in zakelijke processen. Bovendien stelt het klanten in staat om eBusiness documenten en het bijbehorende dynamische verkeer veilig te archiveren. De sterk schaalbare productlijn IXOS-ARCHIVE digitaliseert, archiveert en beheert bedrijfsbreed grote hoeveelheden documenten en gegevens. Het Internet document portal IXOS-eCON is een vooruitstrevende oplossing voor het beheer van dynamische business documenten, die in zakelijke inter-enterprise processen continu veranderen. IXOS-ArchiveEXCHANGE maakt efficiënt beheer van eBusiness Documenten en mailboxen mogelijk binnen het Microsoft Exchange-platform. Ter completering van de productlijn biedt IXOS een uitgebreide reeks services aan, waaronder 7x24 uur technische ondersteuning en een wereldwijd team van hoog gekwalificeerde consultants.

De aandelen van IXOS zijn geregistreerd op het Neuer Markt-segment van de Frankfurt Stock Exchange en worden verhandeld onder het symbool 'XOS'. IXOS' American Depositary Shares (ADS's) worden verhandeld op de NASDAQ onder de noemer 'XOSY'.

IXOS SOFTWARE Nederland is gevestigd in Hilversum.

Verdere informatie kunt u krijgen bij:

IXOS SOFTWARE AG
Venkatesh Seshadri, M.D. Netherlands
Soestdijkerstraatweg 64
1213 XE Hilversum
Fax +31 35 646 0555
Email: (venkatesh.seshadri@ixos.de)

Unilever NV
Tom Gordijn
P.O. Box 760
3000 DK Rotterdam
Email: (tom.gordijn@unilever.com)