Politiebericht Eindhoven: Verdachte verkrachting aangehouden

Datum nieuwsfeit: 17-10-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o. 17-10-2000 2ePersbericht17oktober2000

Politieberichten

Eindhoven: Diefstal portemonnee
Dinsdagmorgen omstreeks 10.50 uur is in de Stationshal Noord van een 68- jarige vrouw uit Eindhoven haar portemonnee gestolen. Na daar geld gepind te hebben werd ze aangesproken door een haar onbekende man. Kort daarna op de weekmarkt wilde zij de portemonnee uit haar tas nemen. Zij zag dat deze toen verdwenen was. In de portemonnee zaten enkele pasjes en ongeveer honderd gulden.

Eindhoven: Ongeval
Dinsdagmorgen omstreeks 9.30 uur is een 49- jarige man uit Beek en Donk gewond geraakt bij het monteren van een verkeersbord op de Aalsterweg. Hij stond daar op een ladder tegen een aan de lichtmast hangend bord. Tijdens het boren in de lichtmast verdraaide het bord, waardoor hij met de ladder op de grond viel. De man raakte gewond aan zijn linkerhand. Hij moest voor behandeling daarvan naar het ziekenhuis.

Eindhoven: Verdachte aangehouden
Maandagmorgen om 6.05 uur is in zijn woonplaats Oosterhout een 22- jarige man aangehou-den. Uit onderzoek is gebleken dat de man verdacht wordt van mishandeling en verkrachting van zij ex-vriendin gepleegd in de periode 96 oktober 2000 te Eindhoven, Breda en Ooster-hout. De man is voor onderzoek ingesloten aan het politiebureau.

Helmond: Alcohol
Dinsdagmiddag omstreeks 12.05 uur is op de Kasteellaan een 50- jarige man zonder vaste woon en verblijfplaats bekeurd. Hij liep daar met een geopend bierblikje op een plaats waar dat niet is toegestaan. Bij zijn aanhouding gaf hij een valse naam op. De fiets die de verdachte in zijn bezit had bleek bij onderzoek afkomstig te zijn van een inbraak in de nacht van 28 op 29 oktober 1999 te Helmond. De verdachte is voor onderzoek overgebracht naar het politiebureau.

Best: Inbraak bedrijf
Tussen maandagmiddag 17.45 uur en dinsdagmorgen 8.25 uur is er ingebroken in een bedrijf aan het Raadhuisplein. Het slot van de voordeur werd door de dader geforceerd. Er worden en-kele computers vermist.

Someren: Diefstal auto
Tussen maandagavond 18.10 uur en dinsdagmorgen 8.40 uur is er vanaf de Kerkstraat een blauwe personenauto, Renault Clio RL1.9D, kenteken FX-VS-03, gestolen.

Asten: Snelheidscontrole
Dinsdagmorgen tussen 8.15 uur en 10.00 uur is er een snelheidscontrole gehouden op de Dijk-straat. Er zijn 683 voertuigen gecontroleerd. 121 Daarvan reden sneller dan de toegestane snelheid van 50 km/u. Zij kregen een proces-verbaal. De hoogst gemeten snelheid was 80 km/u.

Deurne: Snelheidscontrole
Dinsdag tussen 11.45 uur en 13.45 uur zijn op de Molenstraat 445 voertuigen gecontroleerd. 60 daarvan reden sneller dan de toegestane snelheid van 50 km/u. Zij kregen een bon. De hoogst gemeten snelheid was 92 km/u.

Bakel: Verkeerscontrole
Dinsdagmiddag tussen 12.00 uur en 12.30 uur is er een verkeerscontrole gehouden op het Mathijseind. 15 Automobilisten kregen een proces-verbaal voor het negeren van een gesloten-verklaring.