Voorlichtingsbijeenkomst over sociaal vastgelopen mensen

Datum nieuwsfeit: 17-10-2000
Psycho-medisch centrum Parnassia

Den Haag, 10 oktober 2000

Ondersteuning aan familie bij ernstige persoonlijkheidsstoornissen

Parnassia, psycho-medisch centrum in Den Haag organiseert een serie voorlichtingsbijeenkomsten voor familieleden en anderen die direct betrokken zijn bij mensen met een persoonlijkheidsstoornis. Mensen met persoonlijkheidsproblemen zijn door de manier waarop zij omgaan met zichzelf en anderen persoonlijk en/of sociaal vastgelopen. Zijzelf en hun directe omgeving ondervinden daar veel hinder van omdat dit vastlopen doorgaans gepaard gaat met een verscheidenheid aan, dikwijls wisselende, psychische problemen zoals angsten, depressiviteit, emotionele instabiliteit en impulsiviteit.

De serie voorlichtingbijeenkomsten bestaat uit een vijftal bijeenkomsten.

17 oktober
28 november
19 december

16 januari 2001
20 februari 2001
Wat is een persoonlijkheidsstoornis?
De behandelmogelijkheden van een persoonlijkheidsstoornis Andere vormen van behandeling en begeleiding
waaronder psycho-educatie en familiebegeleiding Rechten en plichten bij (on)vrijwillige opname en behandeling Mogelijkheden op het gebied van wonen, financiën en dagbesteding/werk

De nadruk van deze bijeenkomsten ligt vooral op het geven van informatie en het beantwoorden van vragen.
Tevens zijn er familieondersteuningsgroepen, die worden georganiseerd door afdeling Preventie van Parnassia.

De bijeenkomsten vinden plaats op dinsdagavond: 19.00 - 20.30 uur, locatie Albardastraat 100, van Parnassia, psycho-medisch centrum in gebouw Antoniushof (personeelsrestaurant).

Mensen die zich voor deze bijeenkomsten willen opgeven kunnen contact opnemen met:
mw R. Bom-Charité, maatschappelijk werkster
dhr H. de Jong, trainer en sociaal netwerkfunctionaris telefoon: 070 - 391 71 58

Parnassia logo

Noot voor de pers
Indien u informatie wenst over dit persbericht of in contact wilt komen met de beide organisatoren van de bijeenkomsten kunt u contact opnemen met:
André van de Voorde, communicatie-adviseur
tel. 070 - 391 67 96