Bouwkwaliteitmiddag 2000 Olympisch Stadion Amsterdam

Datum nieuwsfeit: 18-10-2000
Bond van Nederlandse Architecten

Bouwkwaliteitmiddag 2000 Overrompelt CE de Nederlandse bouw en VROM

De Richtlijn Bouwproducten van de Europese Unie is wet in Nederland. Steeds meer bouwproducten zijn verplicht de CE-markering te voeren op gevaar van strafrechtelijke vervolging. De te reorganiseren inspectiediensten van VROM tot één grote dienst gaan dit vermoedelijk controleren. Weliswaar wordt hierdoor het handelsverkeer bevorderd, maar welk effect heeft dat op de bouwkwaliteit? Krijgen certificatie-instellingen een dubbelrol: beoordelen in het kader van de CE-markering en in het kader van de KOMO-kwaliteit? Dit biedt ook mogelijkheden voor kostenbesparing door one-stop-shopping. Bovenstaande vragen worden beantwoord op de Bouwkwaliteitmiddag 2000: 'Bouwkwaliteit op Olympisch niveau'.

Het bestuur van Stichting Bouwkwaliteit heeft de heren E. Brinkman (AVBB), J. Andriessen (Raad voor Accreditatie), F. Calewaert (EC DG III Enterprises), L. Kokhuis (VROM-DGVH), M. Franssens (Ministerie van Verkeer en Infrastructuur België), J. ten Wolde (voorzitter VIB/Reststoffenunie Drinkwaterleidingbedrijven) en L. Benedict (producent van dakbedekking) bereid gevonden hun antwoorden en visies te geven.
Op deze dag gaat het om de samenhangende thema's kwaliteit, bouwregelgeving, CE, KOMO en milieurelevante productinformatie. Deze thema's zijn ieder op zich in beweging, maar ze beïnvloeden elkaar. Hebben we dat gezamenlijk voldoende in regie? SBK brengt alle stakeholders bij elkaar en mikt op een win-win-situatie voor alle partijen. De dagvoorzitter van dit symposium is Dirk van der Veer, directeur BNA.

Bouwkwaliteitmiddag 2000: 'Bouwkwaliteit op Olympisch niveau' Olympisch Stadion Amsterdam (Meeting Plaza) 18 oktober 2000, aanvang 13.30 uur.
kosten: f. 275,- inclusief koffie, thee, parkeren, borrel, stands, rondleiding Olympisch Stadion en BTW.
Meer informatie: URL www.bouwkwaliteit.nl
Opgeven: Stichting Bouwkwaliteit, T 070 - 307 29 29, F 070 - 390 29 47.