Bol.com introduceert DVD en Video

Datum nieuwsfeit: 18-10-2000

bol.com
Bol.com introduceert dvd en video
18 - 10 - 2000
Meest volledige aanbod van beschikbare filmtitels in Nederland Vanaf vandaag is de afdeling film van bol.com open. De online media- en entertainmentwinkel voegt ruim 4.000 Nederlandstalige en Nederlands ondertitelde titels op video en dvd aan zijn productassortiment toe. Daarmee heeft elke internetgebruiker toegang tot het grootste assortiment verkrijgbare dvds en videos dat in Nederland te vinden is. Daarnaast biedt bol.com extra informatie over de films, afbeeldingen van de hoesjes, bestsellerlijsten, beschrijvingen en voordelige prijzen. Vanaf morgen zal bol.com ter introductie alle top-25 titels voor de helft van de prijs aanbieden gedurende twee weken. Levering gaat snel: negentig procent van het assortiment is binnen twee werkdagen in huis.

Met 3500 titels op video en 1000 op dvd biedt bol.com (www.bol.com) het meest volledige aanbod van beschikbare filmtitels in Nederland, zowel qua genres als in aantallen. Naast Nederland introduceerde bol.com de beeld- en geluidsdragers ook in Duitsland, Groot Britannië en Frankrijk. In totaal hebben bezoekers van BOL toegang tot meer dan 40.000 videos en 10.000 dvds.

Daniel Ropers, managing director bol.com Nederland beschouwt de verruiming van het productassortiment met dvd en video als kenmerkend voor de snelle ontwikkeling en groei van bol.com. BOL is op weg naar het wereldwijde marktleiderschap op het gebied van online verkoop van media- en entertainment producten. Dit bereiken we met een uitgebreid aanbod van diverse media- en entertainmentproducten in combinatie met optimale service, aldus Ropers.
Bol.com is marktleider op het gebied van de online verkoop van boeken en cds in Nederland. Naast Nederland is bol.com in dertien andere landen vertegenwoordigd. Sinds februari 1999 zijn winkels in Duitsland, Groot-Brittannië, Nederland, Frankrijk, Spanje en Zwitserland online gegaan. Vanaf maart 2000 is BOL ook vertegenwoordigd in Zweden, Finland, Noorwegen, Denemarken, Singapore, Maleisië, Hong Kong en sinds juni in Japan. BOL (Bertelsmann Online) is de internationale media- en entertainmentwinkel van Bertelsmann AG, met DM 32 miljard omzet een van de grootste mediaconcerns ter wereld. Bertelsmann is groot geworden als uitgever van boeken, kranten en tijdschriften en richt zich steeds meer op muziek-, televisie-, online-, film- en radioactiviteiten.
Noot aan de redactie:
Voor aanvullende informatie kunt u contact opnemen met:

DLV Public Relations
Christel van der Boom