Global eHealth Congres in RAI Amsterdam

Global eHealth Congres 18 . 19 oktober

Vooraankondiging

Persinformatie

RAI twee dagen in het teken van digitalisering van de Europese zorgsector

Global eHealth Congres 18 . 19 oktober

Amsterdam, 21 september 2000. Op 18 en 19 oktober a.s. vindt er in de RAI in Amsterdam een groot Europees congres plaats over eHealth. Beleidsmakers, artsen, apothekers, zorgverzekeraars, vertegenwoordigers van de farmaceutische en biotechnologische industrie en de ICT-sector en patiëntenorganisaties wisselen van gedachten over de mogelijke en wenselijke rol van Internet in de zorgsector. Kwesties als privacy, regelgeving en de gevolgen van wereldwijde toegankelijkheid van informatie komen aan de orde. Er zijn meer dan vijftig internationale sprekers uitgenodigd.

Het congres bestaat uit drie verschillende lezingenreeksen die parallel worden gehouden. De reeksen richten zich op beleidsmakers en zorgverleners, vertegenwoordigers van de farmaceutische en biotechnologische industrie en initiatiefnemers en partners in de ICT-sector. Naast lezingen worden er workshops en paneldiscussies gehouden. Sprekers op het congres zijn: dr. Gunter Eysenbach (Universiteit van Heidelberg), Frank Antwerpes (DocCheck), dr. Eric Souetre (CEO Planet Medica), Tim Nater (Health on Net Foundation) en diverse sprekers uit binnen- en buitenland.
Gedurende de twee congresdagen biedt het ExpoCenter bedrijven de mogelijkheid te laten zien hoe internet inmiddels onderdeel uitmaakt van hun werkwijze.

Het congres wordt georganiseerd door eHealthcareWorld, dochter van congresorganisator eMarketWorld. Een dergelijk congres vindt jaarlijks in de Verenigde Staten plaats. Het laatste congres in New York trok meer dan 7000 belangstellenden uit de zorgwereld.

Voor meer informatie kan contact worden opgenomen met Congrex Holland , telefoon: 020 504 0200, e-mail: (ehealthcare@congrex.nl). Ook kan de website worden bezocht: www.eHealthcareWorld.com/europe.

Noot voor de redactie,

Noot voor redacties