Bezoek Els Borst aan Lombok, Utrecht

e-mail: (d66@utrecht.nl)
website: www.d66utrecht.nl

Bezoek Els Borst aan Lombok in teken van wonen, zorg en welzijn

Els Borst, de Minister van Volksgezondheid, en Alice van Rooij, D66-fractievoorzitter, bezoeken woensdagavond 18 oktober a.s. het Gezondheidscentrum Kanaalstraat en ZorgCentrum West in Lombok, Utrecht.

Het bezoek zal geheel en al in teken zal staan van de integratie van wonen, zorg en welzijn in de multiculturele Utrechtse wijk Lombok.
Onderwerpen zoals het Masterplan van de samenwerkende ouderenzorginstellingen, interculturalisatie in de gezondheidszorg en huisartsenzorg in een 'achterstandswijk' zullen aan bod komen. Daarnaast worden diverse onderwerpen op het gebied van de wijkgezondheidszorg belicht.

Cliënten, medewerkers en vertegenwoordigers van instellingen en organisaties op het gebied van Wonen, Zorg en Welzijn uitgenodigd, alsmede de Gemeente Utrecht en de collega politieke partijen zijn uitgenodigd. Jan van Leijenhorst, wethouder Welzijn (GroenLinks), heeft toegezegd van 19.00-20.00 uur aanwezig te zullen zijn.

Onder leiding Wybren Bakker, voorzitter D66-werkgroep Binnenplaats en zelf werkzaam bij stichting Ouderenzorg Amsterdam, zal de minister met de aanwezigen in discussie gaan. Ook is er gelegenheid voor de pers tot het stellen van vragen.

De avond zal op een voor de gemeente Utrecht prikkelende wijze worden afgesloten door Alice van Rooij, lijsttrekker voor D66 bij de komende herindelingsverkiezingen in Utrecht en Vleuten-De Meern.

Noot voor redacties