Politiebericht Flevoland

Politiebericht Flevoland: gehele regio 18-10-2000 Dagelijkse persberichten
Stafdienst Communicatie, Nijland, 0320-266 825

Autobranden
LELYSTAD - De brandweer in Lelystad heeft gisteren 2 keer moeten uitrukken om een autobrand te blussen. De eerste keer was gisteren aan het eind van de middag op de Noordzeestraat. Daar brandde een auto en een vuilnisbak. Deze combinatie deed het vermoeden rijzen dat er sprake was van brandstichting. De brandweer heeft het vuur geblust. De politie heeft een onderzoek ingesteld en kwam op grond van getuigenverklaringen bij twee jongens (8 en 9 uit Lelystad) uit. Met de twee jongens en hun ouders zal gesproken worden, waarna wordt gekeken of de zaak via HALT wordt afgehandeld. LELYSTAD - De tweede brandende auto stond gisteravond op de Noordkaap. De eigenaar verklaarde dat er een knal onder de motorkap was geweest, waarna het vuur ontstond. De brandweer heeft geblust; het motorcompartiment van de auto is uitgebrand.

Gewonde na ongeval, gevolg door aanhouding
LELYSTAD - Toen een 60-jarige automobilist uit Lelystad gisteravond vanaf een straat in de Jol links af wilde slaan, zag hij te laat dat hem een bromfietser tegemoet kwam rijden (die dus voorrang had). De twee kwamen in botsing met elkaar, en de bromfietser (18 uit Lelystad) liep hoofdletsel op. Hij is per ambulance overgebracht naar het Zuiderzeeziekenhuis. Terwijl politie en ambulancepersoneel met het afhandelen van de aanrijding bezig waren, ging een man in de politieauto zitten die bij de plaats van het ongeval stond. Nadat hij eruit was gehaald, belemmerde hij het ambulancepersoneel in hun werkzaamheden. De man (40 uit Lelystad) is door de politie aangehouden en overgebracht naar het politiebureau, waar hij voor verhoor is ingesloten.

Gewond na val van fiets
URK - Een 18-jarige meisje uit Urk is gisteravond met haar fiets gevallen in de Torenstraat. Volgens twee van haar collega(s, die het zagen gebeuren, kwam ze op haar hoofd terecht. Bij komst van de hulpverleners was het meisje bewusteloos, daarna begon ze, nog steeds buiten bewustzijn, heftig te bewegen. Met enige moeite lukte het haar rustig te krijgen, waarna ze per ambulance overgebracht is naar het Sophiaziekenhuis in Zwolle voor onderzoek.

Bromfiets onder invloed met peperspray
EMMELOORD - Bij de controle afgelopen nacht van een bromfietser op de Muntweg, rees het vermoeden dat de bestuurder (17 uit Lelystad) onder invloed reed. De jongen is aangehouden en overgebracht naar het politiebureau en blies daar 400 ug/l (0,9 promille). Bij fouillering bleek de jongen een busje peperspray bij zich te hebben. Dat is in beslag genomen, waarna de verdachte met een rijverbod van 3 uur is heengezonden. Er wordt proces-verbaal tegen hem opgemaakt.

Slachtoffer ongeval overleden
ALMERE - Het 8-jarige jongetje dat vrijdagmiddag 13 oktober j.l. gewond raakte na een aanrijding op de busbaan bij het Spanningsveld is maandag j.l. in het ziekenhuis overleden.