Politiebericht Utrecht: district Lekstroom

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 18-10-2000

Politiebericht Utrecht: district Lekstroom, 09.55 uur
Scootercontrole

NIEUWEGEIN De politie heeft op dinsdagmorgen 17 oktober een uitgebreide scootercontrole in Nieuwegein gehouden.

In totaal werden 38 scooters naar de controleplaats geleid en daar van top tot teen door het scooterteam nagekeken. Voor zeer diverse overtredingen werden 31 bekeuringen uitgeschreven. Hierbij vielen het opgevoerd rijden (16), geen helm (4) en het niet hebben van een bromfietscertificaat (4) op.

Van drie bromfietsen werd ter plaatse de uitlaat verwijderd. Eén bromfiets werd ingenomen omdat hij niet verzekerd was, één omdat het framenummer vervalst was en één i.v..m. controle van het framenummer en verwijderen van de uitlaat. Een 17-jarige Nieuwegeinse bestuurder deed afstand van zijn bromfiets omdat deze in zeer slechte staat verkeerde.

Verkeerscontroles

IJSSELSTEIN De politie heeft op dinsdag 17 oktober tussen 07.40 uur en 08.45 uur een roodlichtcontrole voor fietsers gehouden op de Utrechtseweg. Achttien fietsers negeerden het rode verkeerslicht en kregen daarvoor een bekeuring van f50,-. Drie automobilisten die de verdrijvingsvlakken negeerden, kregen eveneens een bekeuring.

Tussen 10.00 uur en 11.00 uur is er een gordelcontrole gehouden op de Utrechtseweg. Zeventien bestuurders kregen een bekeuring van f 90,- voor het niet dragen van de autogordel.

De politie controleerde tussen 14.30 uur en 15.00 uur op de Beneluxbrug op snelheid. Vijf bestuurders werden bekeurd voor het overschrijden van de maximum snelheid van 50 km/h. De hoogst gemeten snelheid was 71 km/h.

NIEUWEGEIN -In het kader van `Veilig door Lopikerwaard`, werd van 11.00 uur tot 13.00 uur op de Galecopperlaan gecontroleerd. Vijf bestuurders werden bekeurd voor het niet dragen van de autogordel.

De politie heeft van 11.50 uur tot 12.50 uur op snelheid gecontroleerd op de Symfonielaan. Van de 732 gecontroleerde bestuurders, hielden er zich 629 aan de toegestane maximum snelheid van 50 km/h. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 78 km/h.

Van 13.10 uur tot 14.10 uur werd op de Batauweg de snelheid van 752 voertuigen gecontroleerd. 48 bestuurders hielden zich niet aan de maximum snelheid van 50 km/h. De `snelste` bestuurder reed met een snelheid van 85 km/h.