Politiebericht Utrecht: district Heuvelrug

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 18-10-2000

Politiebericht Utrecht: district Heuvelrug, 11.00 uur
De Heuvelrug rijdt nuchter

LEERSUM In het kader van het handhavings- en voorlichtingsproject `De Heuvelrug rijdt nuchter` werd gisteravond op de Rijksstraatweg een alcoholcontrole gehouden. Aan 87 bestuurders werd gevraagd om een blaastest te ondergaan. Tot tevredenheid van de politie bleek niemand onder invloed te hebben gereden.

Verdachte voor rijden onder invloed aangehouden

OVERBERG Op de Rijksweg A-12 signaleerde gisteravond rond 20.00 uur een alerte getuige in een voertuig een man in een personenwagen die alle rijbanen (incl. vluchtstrook) nodig had om in de richting van Arnhem te rijden.

Met behulp van een andere passant kon de getuige de 57-jarige bestuurder uit Arnhem tot stilstand dwingen. De aangereden politie hielden de man vervolgens aan en na een blaastest bleek de man met 1,1 promille te hebben gereden. Zijn rijbewijs is daarop ingevorderd.

Wijkagent gemeente Doorn stopt

DOORN Wijkagent Bert van Aalderen zal zijn werkzaamheden als wijkagent in Doorn per 1 november gaan stopzetten. Hij zal binnen de Politie Regio Utrecht een andere functie gaan vervullen.

Bert van Aalderen was 5 jaar werkzaam in Doorn, waarvan 4 jaar als wijkagent. Op dit moment neemt wijkagent Frans Schouten in Doorn de werkzaamheden tijdelijk waar, tot de opvolger van Bert van Aalderen bekend is.

Verkeerscontrole N233

VEENENDAAL/RHENEN Gistermiddag werd in het kader van het voorlichtings- en handhavingsproject N233 een verkeerscontrole gehouden. Tijdens de controle kregen 2 bromfietsers een bekeuring voor het rijden zonder helm, 12 bestuurders voor het rijden zonder gordel, een fietser voor het rijden door rood licht, 1 bromfietser voor het rijden op het voetpad en een bestuurder met aanhanger met verkeerd kentekenplaat.

Op de Rondweg West werd een snelheidscontrole gehouden. In totaal werden 331 voertuigen gecontroleerd, waarvan 26 bestuurders te snel reden. De hoogst gemeten snelheid betrof 79 km/u waar 50 km/u is toegestaan.

Snelheidscontroles N225
LEERSUM/RHENEN Gisterochtend werd op de N225 in 2 gemeenten een snelheidscontrole gehouden.
In de gemeente Leersum werd gisterochtend tussen 07.40-08.40 uur gecontroleerd. Van de 352 gecontroleerde voertuigen reden 17 bestuurders te hard. De hoogst gemeten snelheid was 82 km/u waar 50 km/u maximaal is toegestaan.

In Rhenen werden tussen 10.30-11.30 uur in totaal 340 voertuigen gecontroleerd. Hier reden 36 bestuurders te hard. De hoogst gemeten snelheid was 70 km/u waar 50 km/u maximaal is toegestaan.