Genomineerden Jaarprijs Goede Voeding 2000

Vindplaats 2

Voedingscentrum
Genomineerden Jaarprijs Goede Voeding 2000 bekend 11-9-2000

De genomineerden voor de Jaarprijs Goede Voeding 2000 zijn bekend. De jury heeft uit 20 inzendingen de bedrijven gekozen die kans maken om de Jaarprijs Goede Voeding 2000 te winnen. Dit jaar zijn vier bedrijven genomineerd. Daarnaast is aan twee bedrijven een eervolle vermelding toegekend. De winnaar van de Jaarprijs Goede Voeding 2000 wordt bekend gemaakt op 18 oktober in De Kookfabriek te Den Haag, tijdens een bijeenkomst voor de levensmiddelenhandel en de industrie.

De genomineerden zijn:

- HAK met HAK Groente à la Carte

- Hero Nederland B.V. met Fruit voor Vlees

- Honing Merkartikelen BV met Tarly en Mix voor Tarly
- Van den Bergh Nederland met de introductie van het mediterrane dieet (Bertolli).

De eervolle vermeldingen zijn toegekend aan:

- Albert Heijn BV met Koken en Stomen

- Hazlewood International BV met Wraps en Indiaas Brood.
Het Voedingscentrum/ Stuurgroep Goede Voeding reikt dit jaar voor de vierde keer de Jaarprijs Goede Voeding uit aan bedrijven of instellingen in de levensmiddelensector die zich bijzonder hebben ingespannen voor een gezonder voedingspatroon van de Nederlandse bevolking. De winnaar treedt in de voetsporen van Honig Merkartikelen met Wake-up! (1997), General Biscuits met Vitalinea (1998) en MONA met Optimel (1999).

De Jaarprijs maakt onderdeel uit van de campagne 'Goede voeding, wat let je?' van het Voedingscentrum/ Stuurgroep Goede Voeding. De doelstellingen van de vijfjarige campagne zijn: het verminderen van de consumptie van verzadigd vet en het stimuleren van de consumptie van complexe koolhydraten en voedingsvezels. De Jaarprijs is mede mogelijk gemaakt door ZorgOnderzoek Nederland en de Nederlandse Hartstichting.