Nieuwe internet dienstverlening voor zelfstandig werkenden

Datum nieuwsfeit: 18-10-2000
Hotheads.net start Internet-dienstverlening voor zelfstandig werkenden en opdrachtgevers

Laren, 18 oktober 2000 - Hotheads.net is gestart met een internet-site die zelfstandig werkenden - de 'hotheads' - en opdrachtgevers op een breed terrein bij elkaar brengt. Hotheads.net staat niet alleen open voor reeds zelfstandig werkenden, hun agenten en intermediairs, maar ook voor hen die zelfstandig werk ambiëren. Met haar dienstverlening brengt hotheads.net groepen bij elkaar die voorheen moeilijk in contact kwamen doordat zij geen goed overzicht hadden van het aanbod.

Voor het vinden van de juiste man of vrouw voor de juiste opdracht, gaan partijen af op de uitgebreide gegevens over opleiding, kwaliteit, kennis en ervaring die de 'hotheads' en opdrachtgevers hebben verstrekt bij de aanmelding. Verder gaat de site in samenspraak met de zelfstandig werkenden een portal opzetten met voor deze doelgroep relevante informatie over bijvoorbeeld verzekeringen, juridische zaken en financiering, alsmede dienstverlening zoals kantoor-ondersteuning en tools voor facturering en administratie.

Hotheads.net speelt met haar dienstverlening in op de trend dat steeds meer mensen met een vast dienstverband zelfstandig willen gaan opereren. Deze zelfstandigen hebben via hotheads.net meer zekerheid gevraagd te worden voor aantrekkelijke opdrachten, doordat de markt voor opdrachtgevers zeer inzichtelijk is gemaakt. Daarnaast verwacht hotheads.net ook gerichte belangstelling van deeltijdwerkers.

Hotheads.net richt zich echter in eerste instantie op een startgroep in sectoren zoals media, marketing, communicatie en ICT vanwege de grotere affiniteit met internet van deze groepen. Vervolgens zullen andere (zakelijke) dienstverleners de weg naar hotheads.net vinden. Begin volgend jaar verwacht hotheads.net te beschikken over een hoogwaardig bestand van 4000 Nederlandse hotheads. Over enkele maanden zal hotheads.net zich ook op andere Europese landen en andere werelddelen gaan richten. Zelfstandigen kunnen nu reeds aangeven of ze in internationale opdrachten zijn geïnteresseerd.

Hotheads.net maakt gebruik van een geavanceerde zoekmachine om de specifieke behoeften van de opdrachtgevers en de specifieke deskundigheden van de 'hotheads', optimaal te combineren. Bij het zoeken maakt de software gebruik van 'fuzzy logic'-technieken, om de combinaties te bepalen die het beste aan de opgegeven criteria voldoen.

Omdat hotheads.net geen intermediair is, zijn geen bemiddelingskosten verschuldigd maar wordt gewerkt met abonnementen. Voor opdrachtgevers bedraagt het abonnementsgeld EUR 100 per maand; voor de hotheads een 'eurotientje' per maand. Voor zowel opdrachtgevers als hotheads is deelname tot 1 december 2000 gratis.

Hotheads.net hanteert een strikt privacybeleid in overeenstemming met de wettelijke eisen en de richtlijnen van de Registratiekamer. Persoonsgegevens worden niet zonder uitdrukkelijke toestemming van betrokkenen aan derden verstrekt.

Over hotheads.net
Hotheads.net is een initiatief van Eduard Vos (CEO; 40), die eerder internet sites bouwde voor o.a. VNU, Airmiles, Randstad, Philips International en De Lotto. Samen met Daniëlle Simons (Venture Partner; 36) is financiële ondersteuning gevonden van informal investors en venture capital. Verder werkt het bedrijf aan de verdere ontwikkeling van de toegepaste database, het matching-systeem en data mining-methoden. Voor meer informatie: hotheads.net

Voor meer informatie:
Hotheads.net: Eduard Vos, telefoon: 035 6400609, e-mail (info@hotheads.net); Monogram Communication Strategies (MCS) B.V., contactpersoon Linda van der Sluis, telefoon: 023 5628208, e-mail (lindavds@monogram.nl)

(illustratiemateriaal op aanvraag beschikbaar)