PvdA-delegatie bezoekt Enschede

Partij van de Arbeid

Den Haag, 18 oktober 2000

PvdA-delegatie bezoekt Enschede

Vrijdag 20 oktober bezoekt een PvdA-delegatie Enschede. De delegatie bestaat uit de PvdA-fractievoorzitter in de Tweede kamer Ad Melkert en de kamerleden Sharon Dijksma en

Marja Wagenaar.

Na een lunch met het College van Burgemeester en Wethouders gaat de delegatie 's middags in gesprek met vertegenwoordigers van de Belangenvereniging Slachtoffers Vuurwerkramp en de Vereniging Gedupeerde Ondernemers.

Tevens brengen de PvdA-ers een bezoek aan het Informatie- en Adviescentrum, alwaar zij met de medewerkers praten over de werkzaamheden van het centrum en over de zaken die men daar tegenkomt in de afwikkeling van de ramp.

Om 17.00 uur is er een politiek café met Ad Melkert. Het thema van deze bijeenkomst is de politieke actualiteit in stad, land en in de partij. De bijeenkomst vindt plaats in het Dish Hotel, Boulevard 1945, nummer 2 in Enschede.

Ad Melkert opent het politiek café met een inleiding waarbij hij ingaat op zijn ervaringen van deze dag in Enschede. Tevens zal Melkert daarbij aangeven wat hij daarvan "mee terug zal nemen naar Den Haag". Vervolgens gaat de fractievoorzitter in op de landelijke politieke actualiteit.

Z.O.Z.

Aansluitend wordt de fractievoorzitter ondervraagd door Han Pape, hoofdredacteur van het weekblad De Roskam en wordt er gediscussieerd met panels en het aanwezige publiek. In het eerste panel hebben zitting vertegenwoordigers van de Belangenvereniging Slachtoffers Vuurwerkramp en van de Vereniging Gedupeerde Ondernemers. Hierna discussieert Melkert met een panel waaraan vertegenwoordigers uit de onderwijs-, economie- en zorgsector deelnemen.

De bijeenkomst wordt om 18.30 uur afgesloten.

Voor nadere informatie: Susan Baart, 070 - 318 2697

Noot voor redacties