Koploper Raambekleding neemt Isoteck over

Datum nieuwsfeit: 18-10-2000
HUNTER DOUGLAS N.V., Piekstraat 2, 3071 EL Rotterdam, Nederland, Tel. 010 - 4869911, Telex 28694-28899, Telefax 010 - 4850355

HUNTER DOUGLAS NEEMT ISOTECK OVER

Rotterdam, 18 oktober 2000 Hunter Douglas, wereld marktleider op het gebied van raambekleding (Luxaflex®) en vooraanstaand producent van bouwproducten (Luxalon®), heeft het in Fort Lauderdale, USA, gevestigde lsoteck overgenomen.

Isoteck ontwerpt, ontwikkelt en produceert maatwerk PVC-producten voor de raambekledingsmarkt. Isoteck, voorheen een private onderneming, heeft meer dan honderd werknemers. De voorwaarden van de overname zijn niet bekendgemaakt.

Deze acquisitie stelt Hunter Douglas in staat gebruik te maken van Isotecks geavanceerde technieken, processen en onderzoek bij de ontwikkeling van nieuwe verticale en horizontale raambekledingsproducten. Isoteck zal onder het huidige management blijven opereren en nauw gaan samenwerken met de vestigingen van Hunter Douglas in Fort Lauderdale en Miami, USA, die verticale jaloezieën produceren.

Hunter Douglas is wereldwijd marktleider op het gebied van raambekleding en een belangrijk producent van bouwproducten. Het hoofdkantoor van Hunter Douglas is gevestigd in Rotterdam. Het management is gehuisvest in Luzern, Zwitserland. De Groep omvat 145 ondernemingen met 62 fabrieken en 83 assemblagebedrijven, alsmede marketingorganisaties in meer dan 80 landen. Hunter Douglas heeft circa 15.000 werknemers en de omzet bedroeg in 1999 EUR 1,4 miljard.

De aandelen van Hunter Douglas N.V. worden verhandeld aan de effectenbeurzen van Nederland, Zwitserland en Duitsland, via Seaq International (Londen) en als ADR's op de "over-the-counter market" in New York.

/ / / / / / Voor meer informatie:
L. Reijtenbagh
Vice President Administration & Controller