FENIT IT-nieuws

Datum nieuwsfeit: 18-10-2000
FENIT

IT-Nieuws

Heliview, FENIT en V-ICTN verbreden Marktmonitor Heliview Marketingservice BV, FENIT en V-ICTN hebben gezamenlijk besloten de jaarlijkse IT Marktmonitor te verbreden tot een ICT Marktmonitor. Naast de IT-sector worden ook cijfers en trends in de telecomsector geanalyseerd. Partijen beogen door deze samenwerking de gehele ICT-sector op een eenduidige wijze in kaart te brengen. De nieuwe ICT Marktmonitor zal evenals de voorgaande versies jaarlijks eind januari worden uitgebracht.

FENIT perplex over afschaffing Informatiekunde
FENIT is zeer verbaasd over de beslissing van staatssecretaris Adelmund om het vak Informatiekunde uit de basisvorming van het voortgezet onderwijs te halen. Dit is een vreemde beslissing die niet overeenkomt met de ambitie om tot de Europese top op ICT-gebied te behoren.

Het MKB als aantrekkelijke werkgever
Vanaf begin september 2000 kunnen werkgevers in het MKB de site van Opportunity in Bedrijf raadplegen over aantrekkelijk werkgeverschap. Op de site staat een brochure die ingaat op de vraag hoe het midden- en kleinbedrijf personeel kan vinden en binden.

Algemene voorwaarden van FENIT
FENIT heeft algemene voorwaarden opgesteld, die leveranciers van ICT-diensten en -producten kunnen gebruiken in hun offertes en overeenkomsten met opdrachtgevers. De algemene voorwaarden zijn bedoeld om de juridische positie van ICT-leveranciers te beschermen. De FENIT-voorwaarden bevatten een aantal algemene bepalingen, onder meer over intellectuele eigendom, de aansprakelijkheid van de ICT-leverancier en de beëindiging van contracten.

FENIT: Europees evaluatierapport softwarebescherming is broddelwerk FENIT is bijzonder kritisch over het onlangs verschenen evaluatierapport over de Europese Richtlijn Softwarebescherming. Het rapport is van onvoldoende kwaliteit, niet representatief en nu reeds achterhaald. Het staat daardoor in schril contrast met de hoge ambities die de Europese Commissie onlangs in haar rapport 'eEurope' verwoordde.

Conclusie Imagoconferentie: gezamenlijke aanpak allerbelangrijkste De belangrijkste conclusie die op de Imagoconferentie van 16 maart jl. werd getrokken, is dat een gezamenlijke aanpak van de imago-initiatieven het allerbelangrijkste is. Het verslag van dit gezamenlijke initiatief van FENIT, V-ICTN en AXIS is onlangs verschenen.

Nieuws exclusief voor leden is te vinden onder Ledennieuws.

Laatst gewijzigd op 18 oktober 2000