Pensioengaten belastingstelsel-campagne gepresenteerd

Datum nieuwsfeit: 19-10-2000
Verbond van verzekeraars

Pensioengaten/Belastingstelsel-campagne gepresenteerd

Tijdens de NBVA-informatiedag over het nieuwe belastingplan heeft Verbondsdirecteur Fischer de voortgezette
Pensioengaten/Belastingstelsel-campagne gepresenteerd.

De NBVA-informatiedag had als doel tussenpersonen te informeren over de manier waarop zij hun klanten kunnen voorlichten over de consequenties van het nieuwe belastingstelsel. In de ochtend belichtten sprekers verschillende aspecten van het Belastingstelsel 21e eeuw. Tijdens de lunch konden tussenpersonen op de informatiemarkt brochures en dergelijke vinden waarmee verzekeraars klanten voorlichten over de belangrijkste wijzigingen en de manieren waarop klanten voorgelicht kunnen worden. In de middag werden diverse workshops gehouden, waarna de dag werd afgesloten door Verbondsdirecteur Fischer.

Belang goede voorlichting
Hij benadrukte in zijn presentatie het belang van een goede voorlichting. "De invoering van de nieuwe plannen gebeurt op een zo korte termijn dat het vrijwel onmogelijk is om volledig te zijn voorbereid. Toch is het voor het imago van de branche van groot belang dat verzekeraars en tussenpersonen samenwerken om onduidelijkheden bij de klant weg te kunnen nemen. Een informatiedag als deze is een goed voorbeeld van die samenwerking. Het Verbond wil samen met verzekeraars en tussenpersonen de handen ineenslaan om iedereen voor te bereiden op het nieuwe belastingstelsel.

Steun in de rug
De Verbondscampagne is bedoeld als steun in de rug. Vanaf 6 november zullen dagbladadvertenties, radiocommercials weer verwijzen naar de informatie op de internetsite www.pensioengaten.nl, aldus Fischer. De presentatie van Fischer werd tot genoegen van de zaal onderbroken door een groep line-dancers die ook figureren in de 'eerder stoppen met werken'-advertentie die in november wordt geplaatst.

Bondig, 19 oktober 2000