Politiebericht Groningen

Donderdag 19 oktober 2000

Dagelijkse berichten

Appingedam: jongens aangehouden
De politie heeft gisteravond drie jongen in de leeftijd van 12, 13 en 16 jaar, allen uit Appingedam aangehouden. De knapen bevonden zich in de Solwerderstraat in Appingedam en werden door surveillerende politiemensen betrapt toen ze met katapulten op verkeersborden en op de feestverlichting in de Solwerderstraat schoten. Een aantal lampen ging daarbij stuk. De politiemensen konden na een korte achtervolging de 16-jarige verdachte aanhouden. Hij werd meegenomen naar het politiebureau. Daar meldde de vader van de knaap zich korte tijd later ook met de beide andere verdachten. Tegen de jongens is proces-verbaal opgemaakt. De katapulten zijn door de politie ingenomen.

Hoogezand: gewonde bij verkeersongeval
Bij een verkeersongeval op de Industrieweg in Hoogezand is gistermorgen een 18-jarige bromfietser gewond geraakt. De man zag een personenauto, die links stond voorgesorteerd om de inrit van een tankstation in te rijden, te laat en botste achter op de wagen. De bromfietser kwam te vallen en liep been, nek en hoofdletsel op. Hij is voor onderzoek overgebracht naar een ziekenhuis.

De Wilp: dode bij verkeersongeval
Een 22-jarige man uit Bakkeveen is vannacht om het leven gekomen bij een verkeersongeval aan de Keuningsweg in De Wilp. De man reed met zij auto vanuit Marum in de richting van De Wilp. Door nog onbekende oorzaak verloor de man de controle over zijn auto en kwam naast de weg terecht. Hij botste tegen een boom en liep daarbij zwaar letsel op. De man overleed ter plaatse aan zijn verwondingen. Zij auto werd totaal vernield. Het wrak is door een bergingsbedrijf afgevoerd. De politie stelt een onderzoek naar de toedracht van het ongeval.

Vlagtwedde: quad gestolen
In het afgelopen weekend is vanaf een bedrijfsterrein aan de Feenselweg in Vlagtwedde een vierwielig motorfietsje, een zogenaamde quad, weggenomen. De eigenaar, die het motorfietsje had gekocht voor zijn kinderen, had de qaud buiten laten staan omdat de vloer van de bedrijfsruimte waar de motor normaal in staat net was geverfd. Na het weekend bleek de quad te zijn gestolen, samen met een jerrycan met 20 liter benzine. Gezien de sporen rond het bedrijfsterrein waarvan het hekwerk was losgeknipt is de diefstal gepleegd met behulp van een auto met aanhangwagen. De acht jaar oude quad is van het merk Suzuki en is geel van kleur met een blauw zadel. De politie onderzoekt de diefstal.