Newconomy lanceert Salescademy

Datum nieuwsfeit: 19-10-2000
Bron: Newconomy
Newconomy

Newconomy lanceert Salescademy (19-10-2000)

Maatwerk marketing- en salestrainingen en coachingssessies voor het Newconomy-netwerk

Newcademy B.V., het succesvolle opleidingsinstituut van Newconomy N.V. (Euro.NM: NEWY), het economisch netwerk van internetbedrijven (www.newconomy.com/), start met kortcyclische marketing- en salestrainingen en coachingssessies voor de 29 internetbedrijven die deel uitmaken van het Newconomy-netwerk. Vandaag is de eerste groep cursisten aan de slag gegaan.

De trainingen en coachingssessies worden verzorgd door het Sales Competence Centre, een snelgroeiende netwerkorganisatie van ervaren salestrainers en executive coaches. Het Sales Competence Centre heeft de modules, variërend van executive coaching en commerciële strategieontwikkeling en het ontwikkelen van een sales-/marketingplan tot en met verkoopvaardigheden voor junior vertegenwoordigers op maat en exclusief ontwikkeld voor de marketing en salesmedewerkers van de bedrijven die deel uitmaken van het Newconomy-netwerk.

De focus van de Salescademy ligt op het verder professionaliseren van de diverse verkooporganisaties van de Newconomy-bedrijven en het daarmee verhogen van de commerciële slagkracht. Tevens leren de deelnemers aan de trainingen elkaar beter kennen en wordt een platform gecreëerd voor samenwerking en kennisoverdracht van de commerciële medewerkers bij de netwerkpartners. De Salescademy vormt een voorbeeld van de invulling van de netwerkfilosofie van Newconomy.

De belangstelling bij de Newconomy-partners is groot. Op basis van een eerste inventarisatie bij zeven bedrijven zijn inmiddels 240 opleidingsdagen verkocht. Tot dusverre is er vooral belangstelling voor de modules commerciële strategie, het ontwikkelen van een sales-marketingplan, onderhandelen en adviserend verkopen op senior niveau en presentatietechnieken.

Ruud Smeets, CCO Newconomy: "Voor veel van onze partners zijn de jaren 2001 en 2002 de jaren waarin zij zwarte cijfers zullen schrijven. De grote groei in omzet en organisatie creëert behoefte aan verkooporganisaties die steeds professioneler te werk gaan. Continue training en coaching van de commerciële organisaties van onze partnerbedrijven zal dan ook hun verkoopinspanningen effectiever maken, zodat er nog een snellere omzet- en winstgroei gerealiseerd kan worden. De ervaring en professionaliteit van de trainers en coaches binnen Salescademy staan garant voor een hoge kwaliteit training en een effectieve follow-up."

Profiel Newconomy
Newconomy vormt een economisch netwerk ("Econet") van internetbedrijven. Newconomy is het actieve middelpunt van dit netwerk en stimuleert de ontwikkeling en groei van deze bedrijven. De onderneming verstrekt risicodragend kapitaal en bevordert onderlinge contacten en kennisoverdracht. Bovendien begeleidt Newconomy het management van de partnerbedrijven en werft zij managementpotentieel voor het netwerk en leidt deze op door het Newcademy-programma. Newconomy is sinds 20 april 2000 genoteerd aan de Euro.NM Amsterdam (Euro.NM: NEWY).

De Newconomy-netwerkpartners
Het Newconomy-netwerk bestaat uit de volgende bedrijven: A.L.S, AdValue, BitMagic, BuyOnline, DigiNotar, Em@ilco International, Green Dino, ilse media groep, Infostrada, IPOtentials, Macropolis, MeyerMonitor, Net Effect, OOiP Syndication, Pango Systems, Pharmaplaza, Pro Active International, PuntEDU, RealMapping, Ricardo.nl (Veiling.com), Sapenda / Veritate Technologies, SmartHaven, TIE Holding, Tryllian, Urbanbite, Virtual Industries, WineSmart, WISH/NOKNOK en Yooz.com.

Eerder investeerde Newconomy ook in NetlinQ Groep en InfoAgent Solutions.

Onderdeel van het netwerk zijn ook twee door Newconomy opgerichte ondernemingen: Newcademy en Newconomy Publishing.

Met een belang in de Franse branchegenoot Apollo Invest is de eerste stap gezet in de opbouw van een Europees netwerk van internetondernemingen.

Profiel Sales Competence Centre
Het Sales Competence Centre (SCC) is een snelgroeiende netwerkorganisatie van ervaren executive coaches en sales coaches. Partners binnen SCC zijn ondernemers met directie en sales-management ervaring zowel binnen als buiten de ICT-Internet-Telecom branche. SCC onderscheidt zich door een zeer praktijkgerichte en integrale aanpak rondom de drie commerciële succesfactoren: strategie, methodieken en mens. SCC ondersteunt ondernemers bij het ontwikkelen van een gerichte commerciële strategie, ontwikkelt de bijbehorende methodieken om klanten en medewerkers te werven, te behouden en te ontwikkelen en tenslotte werkt SCC aan de benodigde kennis, kunde, vaardigheden en mentale instelling van alle spelers die het spel bepalen. Altijd met twee doelen: lange termijn winstgevendheid en persoonlijke groei. SCC heeft als missie 'de meest krachtige leeromgeving te zijn voor klanten en partners rondom sales-professionalisering'. SCC werkt voor verschillende branches en heeft gerichte ervaring en expertise binnen de ICT-Internet-Telecom branches.