Stream international breidt Spaanstalige ondersteuning uit

Datum nieuwsfeit: 19-10-2000

Bijgaand ontvangt u een persbericht van onze relatie Stream International over de uitbreiding van haar e-CRM dienstverlening in Spaanssprekende markten.

STREAM INTERNATIONAL BREIDT SPAANSTALIGE ONDERSTEUNING UIT IN EUROPA EN

NOORD-AMERIKA

Nieuwe vestigingen in La Coruna, Spanje en Silver City, New Mexico, zorgen voor uitbreiding van Stream's eCRM-diensten in Spaanssprekende markten

AMSTERDAM, 19 OKTOBER 2000 - Stream International, wereldwijd leverancier van eCRM outsource oplossingen voor toonaangevende technologiebedrijven en e-businesses, opent twee nieuwe customer interaction centra. Hiermee breidt het bedrijf zijn CRM-dienstverlening verder uit voor Spaanstalige markten in Europa en Noord-Amerika.

De opening van de nieuwe customer interaction centra geven de voortgaande implementatie weer van Stream's wereldwijde expansiestrategie; in de tweede helft van 2000 zal Stream International in totaal zes nieuwe centra wereldwijd openen, in de Verenigde Staten, Canada, Spanje en India.

Stream's eCRM dienstverlening groeit sterk in heel Europa. Vooral de vraag naar Spaanstalige diensten neemt toe, een vraag waaraan Stream op dit moment tegemoetkomt via zijn meertalige vestiging in Amsterdam. Om hier in de toekomst nog beter op in te kunnen spelen, opent Stream International in het vierde kwartaal van dit jaar het customer interaction centre in La Coruna, Spanje.

De keuze viel op La Coruna vanwege de beschikbaarheid van kwalitatief hoogwaardige customer service- en technische vaardigheden op de arbeidsmarkt, de kwaliteit van de data- en telecommunicatie-infrastructuur en de nabijheid van plaatselijke universiteiten. Aangezien La Coruna dichtbij de Portugese grens ligt, zal de vestiging tevens Stream's Portugese aanbod in Europa versterken.

De groei van Stream's eCRM-dienstverlening in Noord-Amerika beperkt zich niet tot de Engelse taal. Vanwege het stijgende aantal Spaanssprekende Amerikanen ging Stream op zoek naar een hooggekwalificeerde arbeidsmarkt met een breed bestand van arbeidskrachten met Spaans als moedertaal. Silver City, New Mexico, heeft niet alleen een kwalitatief goed Spaanssprekend personeelsbestand, maar komt tevens tegemoet aan de eisen die Stream stelt aan de technologische en telecommunicatie-infrastructuur en de plaatselijke onderwijsomgeving. Stream's meest recente Noord-Amerikaanse customer interaction centre werd begin september 2000 geopend in Silver City.

"Stream's formule om te voorzien in superieure klantenervaringen door naar opdrachtgevers te luisteren en te investeren in medewerkers en state-of-the-art technologie vormt de drijfveer voor de wereldwijde vraag naar onze eCRM oplossingen," becommentarieert Stephen D.R. Moore, Chairman en CEO van Stream International. "Deze aankondiging versterkt onze positie in de Spaanssprekende markten en brengt het totaal aantal customer interaction centra van Stream in Noord-Amerika, Europa, India en Japan op achttien."

Over Stream International:
Het Amerikaanse Stream International Inc. is wereldleider op het gebied van eCRM outsourcing oplossingen voor vooraanstaande technologie en e-business organisaties. Stream's nieuwe generatie Customer Experience Management-oplossingen biedt organisaties een volledig geïntegreerd pakket om de contacten met haar klanten te verbeteren, zoals e-mail, live chat, voice en self-help oplossingen. De meer dan 7.000 medewerkers verdeeld over 18 locaties in 9 landen dragen dit jaar zorg voor de verbetering van 30 miljoen klantervaringen, inclusief ruim 4 miljoen elektronische transacties.

Stream International is in particulier eigendom, met als aandeelhouders Bain Capital en Stream's management team.

Voor meer informatie:
Bezoek de website: www.stream.com Of neem contact op met:
Van Sluis Consultants
Anne Brentjens of Patricia Oerlemans