BroadVision behaalt recordresultaten in derde kwartaal

Datum nieuwsfeit: 19-10-2000

BroadVision behaalt recordresultaten in het derde kwartaal

Huizen, 19 oktober 2000 - BroadVision heeft de financiële resultaten bekendgemaakt van het derde kwartaal van het boekjaar 2000, dat op 30 september 2000 werd afgesloten.

De belangrijkste resultaten luiden als volgt:
Q3 '00 Q3 '99 Groei Q2 '00 Groei
Omzet $120,2 miljoen $29,8 miljoen 303% $95,3 miljoen 26% Netto winst(pro-forma; alleen 2000) $17,8 miljoen $3,8 miljoen 368% $13,5 miljoen 32% Resultaat uit bedrijfsvoering(pro-forma; alleen 2000) $13,6 miljoen $4,5 miljoen 202% $10,6 miljoen 28% Verwaterde winst per aandeel(pro-forma; alleen 2000) $0,05 $0,02 150% $0,04 25%

De belangrijkste resultaten over de eerste negen maanden van boekjaar 2000 ten opzichte van dezelfde periode in boekjaar 1999 zijn: Q1-Q3 '00 Q1-Q3 '99 Groei
Omzet $277 miljoen $71,8 miljoen 286%
Netto winst(pro-forma; alleen Fiscal 2000) $40,5 miljoen $9,3 miljoen 335% Resultaat uit bedrijfsvoering(pro-forma; alleen Fiscal 2000) $34,2 miljoen $10,7 miljoen 220% Resultaat uit bedrijfsvoering(pro-forma; alleen Fiscal 2000) $0,12 $0,04 200%

"Uit de spectaculaire groei van onze omzet blijkt duidelijk de enorme vraag naar onze complete reeks van gepersonaliseerde e-business oplossingen," zegt dr. Pehong Chen, president en CEO van BroadVision. "We breiden momenteel in alle richtingen uit, waaronder nieuwe verticale markten, nieuwe geografische gebieden, nieuwe partners, nieuwe klanten en nieuwe live sites. We blijven de meest innovatieve e-business applicaties aanbieden, waarmee zowel grote als kleine organisaties hun concurrentiepositie kunnen verbeteren en hun winstgevendheid kunnen verhogen. Met onze oplossingen kunnen zij echte end-to-end self-service oplossingen bouwen, waaraan medewerkers, klanten, leveranciers en partners deelnemen."

Nieuwe klanten
Het afgelopen kwartaal heeft BroadVision 142 nieuwe klanten aangetrokken (115 eindgebruikers en 27 partnerorganisaties). Met dit recordaantal komt het totaal aan BroadVision-licenties wereldwijd op 1062 accounts.

Tot de nieuwe klanten behoren:

* Digitale Marktplaatsen: Alberta Motor Association, Enterpulse, GSA MarketExchange, Mileto, National Federation of Independent Business (NFIB), Winery Exchange;
* Energie/Nutsbedrijven: Baker Hughes Incorporated, Centrica, Endsea, National Oilwell;
* Financiële instellingen: Banque de Rothschild, Bank SinoPac, Credit Suisse-Singapore, Forefield, Kookmin Bank, The Northern Trust, Raiffeisenbank, Softbank-FinFin;
* Industrie/High-tech: Business Objects, Compaq Computer, Compucom, Computer 3000, Eaton Hydraulics, Idiom, Founder Group, Mitsubishi, Oki Electric, Pulsar, Saga, Swatch, United Microelectronics Corporation (UMC);
* Media/Uitgeverssector: Bertelsmann, CENS (China Economic News Service), Loftus Multimedia, Market Call, Muzigzag.com, Reed-Elsevier, RR Donnelly, ScheduleMe, OneWorld Networks Integrated Technologies Inc.;
* Public Sector: The Children's Hospital of Philadelphia, US Navy, Teacher's Universe;
* Distributie (retail/groothandel): Asia Mecca, Freechal, Huapu Supermarket, LeShop-Auchan, MyTeam, Nevada Bob's;
* Telecommunicatiesector: Alestra/AT&T Mexico BT-Genie Moblie, ConnectOne, Eircom, Genuity, Telekom Italia (Saritel), UUNET Technologies, Zhuhai Mobile;
* Reis- en touristenbranche: Air France, iTravel, Virtual Tourist Board.
Daarnaast heeft BroadVision gedurende dit kwartaal significante licentievervolgopdrachten ontvangen van de onder andere de volgende klanten: AirTours, Blackwell's, Cendant, Georgia Pacific, HP, Pitney Bowes, Lloyds TSB, Toshiba, Unifi en USPS.

Dit kwartaal heeft BroadVision 27 nieuwe partnerschappen gesloten op het gebied van systeem integratie, consultancy en wederverkoop, met als doel om haar netwerk van distributiekanalen uit te breiden, een bredere productintegratie tot stand te brengen en het ontwikkelen en lanceren van nieuwe technologie en diensten. Tot de belangrijkste overeenkomsten behoren:

* Compaq zal gezamenlijk met BroadVision oplossingen ontwikkelen en leveren, gebaseerd op BroadVision's reeks van e-business applicaties en Compaq's ProLiant-servers. Compaq wordt het voorkeursplatform voor Windows-implementaties, terwijl Compaq Global Services de status krijgt van 'Preferred Windows Infrastructure Services Provider'.
* Hewlett-Packard zal haar bestaande succesvolle relatie met BroadVision als strategische wereldwijde reseller en ontwikkelpartner - waartoe in april 1999 een investering ter waarde van $35 miljoen werd gedaan - met drie jaar verlengen. HP heeft tevens bekendgemaakt dat het een wereldwijde enterprise end-user licentieovereenkomst is aangegaan met BroadVision, betreffende alle B2C- en B2B-appplicaties, voor dezelfde periode van drie jaar.
* IBM zal BroadVision's volledige One-To-One applicatiereeks integreren met haar krachtige, op kopertechnologie gebaseerde RS/6000-servers. Daarnaast zal IBM Global Services een wereldwijde serviceorganisatie vormen die klanten zal helpen bij het implementeren van BroadVision-applicaties.
* Commerce One zal de BroadVision Procurement-applicatie integreren met haar product MarketSite.net.
BroadVision heeft een nauwe band met haar partners, waaronder Andersen Consulting, Context Integration, Cambridge Technology Partners (CTP), Computer Science Corporation (CSC), Computer Technology Associates (CTA), Corio, Deloitte Consulting, Ernst & Young, Groundswell, HP, iXL, KPMG, LEAPNet, MediData, NexGenix, PricewaterhouseCoopers, Roundarch, Softek, USinternetworking en Xpedior, hetgeen het afgelopen kwartaal een invloed heeft gehad op meer dan 80 procent van de omzet.

Andere hoogtepunten van het afgelopen kwartaal waren:
* BroadVision University heeft wereldwijd meer dan 2000 externe consultants in 15 verschillende talen opgeleid en heeft tevens het Authorized BroadVision Implementor Program gelanceerd, alsmede de BroadVision University (BVU) Virtual Campus. Het cursusaanbod van de BVU is het afgelopen jaar vertienvoudigd. Naar verwachting zal de organisatie voor het einde van dit jaar ruim 70.000 studentendagen hebben vervuld, een elfvoudige toename ten opzichte de 5000 studenten van het boekjaar 1999.
* Tot op heden zijn 12.000 System Integration Partners aan de BVU afgestudeerd, het grootste aantal getrainde implementeerders in de gehele e-business solution provider-markt op dit moment.
* BroadVision heeft 19 producten volgens plan gelanceerd, waaronder BroadVision MarketMaker, een B2B-oplossing waarmee organisaties snel de inkoop- en verkoopmogelijkheden van B2B-beurzen en marktplaatsen kunnen realiseren, op één geïntegreerd e-commerce platform.
* De enterprise portal-site www.bt.com van British Telecom - een klant van BroadVision - heeft de Keyno-prijs gewonnen voor de zakelijke site met hoogste downloadsnelheid in Groot Britannië (de site was 7 achtereenvolgende weken de snelste: een record).
* BroadVision en H&Q Asia Pacific, een vooraanstaande investeringsmaatschappij in Azië, hebben een nieuwe onderneming gevormd. Het gaat hierbij om een Business Service Provider (BSP) die B2B mobile commerce (m-commerce) diensten zal gaan leveren aan de succesvolle NTT DoCoMo-markt;
* BroadVision is toegetreden tot Deloitte and Touche's Technology Fast 50.
* De lezers van het tijdschrift "Intelligent Enterprise" hebben de Reader's Choice Award for Customer Interaction Applications toegekend aan BroadVision.
Over BroadVision
BroadVision (Nasdaq: BVSN, Neuer Market: BDN) biedt een geïntegreerde suite van gebundelde applicaties voor het ondersteunen van e-commerce transacties en interactie. Grote ondernemingen en overheidsinstanties gebruiken deze applicaties voor inkoop, verkoop en informatieuitwisseling via draadloze en vaste Internet-verbindingen. De BroadVision e-commerce applicatiesuite kan de concurrentiepositie en de winstgevendheid van een organisatie verbeteren doordat het deze organisatie in staat stelt om vruchtbare relaties te leggen en te onderhouden met klanten, leveranciers en personeel. De service professionals van BroadVision, die zich gesteund weten door 100 partnerorganisaties wereldwijd, garanderen dat de implementatie van de applicaties zich vertaalt in waarde voor de klant. BroadVision ondersteunt meer dan 1.000 klanten wereldwijd vanuit kantoren in 34 landen met consultancy, training en ICT-support. BroadVision is opgericht in 1993 en ging in 1996 naar de beurs. Het hoofdkantoor van BroadVision is gevestigd in Redwood City, Californië. Voor meer informatie zie: www.broadvision.com.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
BroadVision, contactpersoon: Wouter Teijema, tel. 035 - 524 90 10, e-mail: (wouter.teijema@broadvision.com) Of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, contactpersoon: Marieke Leenhouts, tel. 023 - 568 82 08, e-mail: (mariekel@monogram.nl)