Opening Renault Amsterdam

Datum nieuwsfeit: 19-10-2000
AutoRai

Opening Renault Amsterdam 20-10-00 17:50:00.

Op 19 oktober jl. is onder grote belangstelling het uiterst moderne en zeer futuristisch ogende nieuwe pand van Renault Amsterdam B.V. officieel geopend. De openingshandeling werd verricht door Patrick Blain, Commercieel Directeur Europa van Renault S.A., in aanwezigheid van onder meer de Franse ambassadrice mevrouw Anne Gazeau-Secret en de Amsterdamse wethouder Duco Stadig van Ruimtelijke Ordening en Grondzaken. De nieuwe locatie van Renault Amsterdam, onderdeel van Renault Nederland N.V., is gelegen vlak naast de ArenA.

In zijn speech benadrukte Patrick Blain dat de ontwikkeling van Renaults merkidentiteit en de ontwikkeling van een sterk imago de sleutel tot succes is in de groei strategie. Wij willen dat Renault herkend wordt als een visionair, uitdagend, warm en vriendelijk merk. Gebaseerd op deze nieuwe merkidentiteit introduceren we na 15 jaar een nieuw motto Renault. Créateur d´automobieles.

Wethouder Stadig legde de nadruk op de architectonische veelzijdigheid van het gebouw en de ontwikkelingen van de Zuidas en het ArenA gebied in Amsterdam.

Voor de nieuwe Franse ambassadrice is de opening de eerste officiële activiteit op haar allereerste werkdag in Nederland.

Na bijna 40 jaar bedrijvigheid in de omgeving van het Amstelstation heeft Renault Amsterdam het karakteristieke pand aan de Wibautstraat onlangs ingeruild voor het nieuwe gebouw aan de Burgemeester Stramanweg. Daar staat de ruim 75 medewerkers 11.000 m2 vloeroppervlak ter beschikking, inclusief een showroom van 2.000 m2. Zo beschikt het nieuwe pand over de allernieuwste technische apparatuur voor de verkoop en het onderhoud van alle Renault-modellen. Tevens is er een Renault Rent afdeling gehuisvest alsmede een Renault Boutique met het complete en zeer ruime assortiment merchandise-artikelen van het merk Renault. Met het ontwerp van het gebouw is er veel aandacht geschonken aan klantvriendelijkheid en service, aldus de heer Robert C.A. Tak, Algemeen Directeur Renault Amsterdam B.V.
Door de vele noviteiten en innovaties die Renault Amsterdam huisvest, zet Renault een trend voor de Europese dealerorganisatie van Renault.

Renault Amsterdam heeft vorig jaar 2.452 autos verkocht, dat is 3,9 % van de totale verkoop van Renault in Nederland, zijnde 63.394 personenautos en lichte bedrijfswagens, waarmee Renault Nederland N.V. met een marktaandeel van 9,2 % de derde positie in de lijst van autoverkopen in Nederland stevig in handen heeft.