Bijeenkomst NU'91 in Utrecht

Aan: alle NU'91-leden werkzaam in de academische ziekenhuizen

19 oktober 2000

Geachte mevrouw, heer,

Het aantal NU'91-leden werkzaam in de academische ziekenhuizen stijgt ieder jaar. Op dit
moment zijn ongeveer 2000 verpleegkundigen die werkzaam zijn in de academische ziekenhuizen, lid van NU'91. Tot op heden zijn er van hen maar een handvol leden actief met het behartigen van de belangen van deze grote groep. Zij vormen het Landelijk Overleg Academische Ziekenhuizen (LOCAZ). Het streven van het LOCAZ is om vanuit alle academische ziekenhuizen in het LOCAZ een vertegenwoordiger te laten deelnemen.

Het doel van het LOCAZ is om meningen/gedachten te inventariseren over de arbeidsvoorwaarden en deze zodanig te vertalen voor de CAO-onderhandelaars, dat zij de voorstellen mee kunnen nemen naar de onderhandelingstafel. Onderwerpen die op dit moment ter discussie staan, zijn o.a. ouderenbeleid, functiewaardering, onregelmatigheidstoeslag, bereikbaarheids-aanwezigheidsdiensten, werklast-werkdruk, scholing en kinderopvang.

Het LOCAZ komt zes tot acht keer per jaar bijeen op het landelijk bureau van NU'91 in Utrecht. Door deel te nemen aan het LOCAZ kan men zich aanmelden als kaderlid, waardoor men recht heeft op faciliteiten, zoals:

- reiskostenvergoeding;

- vergoeding telefoonkosten en evt. andere kosten;

- 120 uur om in werktijd (betaald als werktijd) activiteiten te ontplooien (dit staat in de CAO).

Wij zoeken collega NU'91-leden die deze klus samen met ons willen klaren. Wil je meer weten, kom dan op 26 oktober 2000 om 15.00 uur naar NU'91 in Utrecht, Leidseweg 83, 3503 PA Utrecht, tel.030-2964144 (de reiskosten worden vergoed).

Agenda:

- toelichting op de activiteiten van het LOCAZ (Menno Dekker, CAO-onderhandelaar);

- benoemen van een voorzitter/waarnemend voorzitter;
- opstellen van een vergaderschema;

- opstellen van een LOCAZ ledenlijst;

- inventarisatie van de CAO-werkgroepen;

- rondvraag;

- sluiting vergadering om 17.00 uur.

Wij realiseren ons dat de termijn erg kort is; wij hopen echter op je komst op 26 oktober. Laat ons even weten als je komt, tel. 030-2964144.

Voor verdere inlichtingen kunt u bellen met Gabriel van Heusden, tel 024-3619732 of

024-3781000.