Apple richt Europees verkoopteam op voor groeimarkten

Datum nieuwsfeit: 19-10-2000
Apple Benelux

Apple richt Europees verkoopteam op voor groeimarkten

Bunnik, 19 oktober 2000 - Apple heeft de oprichting van twee Europese verkoopteams bekendgemaakt die zich zullen richten op het groeiende marktaandeel van Apple in de detailhandel en op de onderwijsmarkt.

"Met de oprichting van speciaal op de detailhandel en onderwijsmarkt gerichte, pan-Europese verkoopteams toont Apple aan dat ze de groeimogelijkheden in deze marktsegmenten in Europa optimaal wil benutten", aldus Pascal Cagni, vice-president van Apple Europe. "Dankzij deze investering kan ons executive team zich concentreren op betere dienstverlening aan consumenten en onderwijsinstellingen, waarbij kennis kan worden uitgewisseld en de toewijzing van middelen in Europa kan worden geoptimaliseerd."

Brendan O'Sullivan, voormalig hoofd van Apple UK, krijgt de functie Education Director, Europe. Brendan O'Sullivan houdt zich al meer dan tien jaar bezig met de onderwijsmarkt en heeft ertoe bijgedragen dat Apple de tweede positie inneemt op deze markt in het Verenigd Koninkrijk, waar één op de zes Macintosh computers wordt verkocht aan onderwijsinstellingen.

Thomas Lot, voormalig hoofd van Apple France krijgt de functie Retail Director, Europe. Thomas Lot heeft bijgedragen aan de sterke positie van de Mac in het detailhandelsegment in Frankrijk, waar één op de vier Macintosh computers via de detailhandel wordt verkocht.

Mark Rogers bekleedt sinds 15 oktober 2000 de functie Regional Director UK & Ireland. Mark Rogers was eerder werkzaam in Zuid-Oost Azië waar hij eerst de functie van Finance Director en later de functie van waarnemend vice-president van Apple Asia Pacific bekleedde.

Brendan O'Sullivan, Thomas Lot en Mark Rogers brengen verslag uit aan Pascal Cagni.

Apple

Apple Computer, Inc. gaf in de jaren '70 het startschot voor de personal-computerrevolutie met de Apple II en vond in de jaren '80 de personal computer opnieuw uit met de Macintosh. Apple staat nu opnieuw achter zijn oorspronkelijke missie ? de beste producten en ondersteuning leveren op het gebied van personal computers aan studenten, docenten, ontwerpers, wetenschappers, technologen, ondernemers en consumenten in meer dan 140 landen.

Websites van Apple: Voor informatie over Apple: www.apple.com Voor informatie over Apple Nederland: www.apple.com/nl Voor persberichten van Apple Benelux: www.apple.com/nl/pr

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Eveline Riedijk
Marketing Communications & Public Relations Manager Nederland Apple Nederland