Resultaten vierde kwartaal Ariba

- PERSBERICHT -

Hoofddorp, 19 oktober 2000

Ariba behaalt als eerste B2B internet bedrijf 'break even punt'

Resultaten Ariba boven verwachting van analisten

Ariba, marktleider in business-to-business (B2B) eCommerce platforms heeft gister record resultaten voor het vierde kwartaal en het fiscale jaar, dat op 30 september 2000 eindigde, aangekondigd.

Met deze resultaten is Ariba het eerste B2B internetbedrijf dat break-even speelt in een kwartaal. De opbrengsten voor het vierde kwartaal van het fiscale jaar 2000 waren met $134.9 miljoen het hoogst in de Ariba geschiedenis. De opbrengsten zijn met 67% gestegen ten opzichten van het vorige kwartaal en met 687% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

De opbrengsten in het fiscale jaar 2000 bedragen $ 279.0 miljoen, een stijging van 515% ten opzichte van de $45.4 miljoen in dezelfde periode vorig jaar.

500% groei in customer base

*Het behalen van het break-even punt en onze record opbrengsten geven aan dat onze strategie als platform en netwerk services bedrijf de juiste is geweest,* zegt Ariba's CEO Keith Krach. *Gedurende het afgelopen jaar hebben we onze customer base met 500% vergroot. De vraag naar het Ariba eCommerce platform blijft sterk aanwezig, doordat onze klanten uit verschillende bedrijfstakken tastbare en direct merkbare voordelen behalen uit onze services.*
Edward P. Kinsey, CFO

*Ariba's succes over dit kwartaal en het afgelopen jaar, laat de kracht van ons B2B business model zien,* aldus Edward P. Kinsey, Ariba's uitvoerend Vice President en CFO. *Ons model met meervoudige opbrengsten bronnen, biedt ons flexibiliteit, wat een strategisch voordeel is in de markt*
Groei customer portfolio
Ariba's customer portfolio bevat bedrijven uit sectoren als de financiële dienstverlening, gezondheidszorg, auto-, olie- en gasindustrie, computer hardware, computer software, etc. Dit laatste kwartaal heeft Ariba 114 klanten aan haar database toegevoegd, waaronder Allied Worldwide, Pfizer, Target Corp., American International Group, Inc., Bear Stearns & Co. Inc., Commonwealth Bank of Australia, First Data Corporation, Hallmark, Honeywell, ING Group, Kmart, NEC etc.

Daarnaast heeft Ariba een aantal partnerships met grote marktplaatsen aangekondigd, waarondere e2Open, World Wide Retail Exchange, Transplace.com, Transora, Procuron en Deere & Co.

Vierde kwartaal
In het afgelopen kwartaal heeft Ariba onder meer de versie 7.0 van Ariba Buyer gelanceerd. Met haar meervoudige taal- en valuta-functionaliteiten levert Ariba Buyer 7.0 een belangrijke bijdrage aan de realisering van internationaal B2B eCommerce.

Tevens kondigde Ariba dit kwartaal de samenwerking aan met Microsoft en IBM in het Universal Description Discovery en Integration (UDDI) project. UDDI helpt kopers en leveranciers op het netwerk.

Om als een van de eerste partijen geïntegreerde financiële dienstverlening te kunnen leveren via één enkel wereldwijd platform, is Ariba in het vierde kwartaal allianties aangegaan met onder meer ABN AMRO, Bank of America en American Express.

Vanuit een alliantie met webMethods en EDS ontstond de 'webMethods Ariba Supplier Solutions', een software en dienstverlening oplossing die de integratie van leveranciers met het Ariba Commerce Services Network (Ariba CSN) versnelt en vereenvoudigt.

Over Ariba
Ariba, Inc. is de wereldwijde marktleider in B2B eCommerce oplossingen. Het Ariba B2B Commerce platform - een open, end-to-end infrastructuur van interoperationele software oplossingen en Web-based zakelijke diensten - stelt bedrijven in staat om efficiënt online handel te voeren, en de integratie en samenwerking tussen B2B marktplaatsen, kopers, leveranciers en service providers te realiseren. Het wereldwijde bereik en de functionaliteiten van het Ariba B2B Commerce platform creëren met behulp van het internet schaalvoordelen en efficiency op processen voor toonaangevende bedrijven over de hele wereld, inclusief meer dan 20 bedrijven uit de Fortune 100.

- EINDE BERICHT -

Het volledige Engelstalige persbericht, inclusief een volledig overzicht van de cijfers is te vinden via: www.ariba.com/corporate/news/news.cfm?pressid=413&pid=HP_PREARNINGS

Voor meer informatie:
Ariba Nederland