Bezoek Boris Dittrich aan Binnenstad Utrecht

e-mail: (d66@utrecht.nl)
website: www.d66utrecht.nl

Bezoek Boris Dittrich aan Binnenstad in teken van veiligheid en beheer

Boris Dittrich, Tweede Kamerlid voor D66, en Alice van Rooij, D66-fractievoorzitter, bezoeken vrijdagmiddag 20 oktober a.s. om 15.15 uur de Mariaplaats e.o. in de Binnenstad van Utrecht.

Het bezoek zal geheel en al in teken zal staan van veiligheid en wijkbeheer in de binnenstad. Onderwerpen zoals de Kwaliteitskring Mariaplaats, het CentrumZorg Plus programma (bestrijding uitgaansoverlast), de rol van de wijkagent, het wijkbureau en cameratoezicht in de openbare ruimte zullen aan bod komen. Daarnaast worden diverse onderwerpen op het gebied van veiligheid en wijkbeheer belicht.

Medewerking wordt verleend door wijkagent Jan van Elburg en wijkmanager Binnenstad, Els Leicher.

Daarnaast zijn omwonenden, winkeliers, vertegenwoordigers van de kwaliteitskring Mariaplaats, de politie, de Gemeente Utrecht en de collega politieke partijen uitgenodigd.

Het bezoek wordt afgesloten met een borrel in De Poort van Kleef, alwaar Boris Dittrich en Alice van Rooij, lijsttrekker voor D66 bij de komende herindelingsverkiezingen in Utrecht en Vleuten-De Meern, verslag zullen doen van hun bezoek en beschikbaar zijn voor het beantwoorden van vragen.

Voorafgaand aan het bezoek van het gebied rond de Mariaplaats e.o. zijn Dittrich en Van Rooij te gast bij Winkelbeleggingen Nederland voor een rondleiding op service-centrum met medewerking van Eelco van Doorn. Deze rondleiding zal toegespitst zijn op werking en gebruik van cameratoezicht zoals dat reeds 27 jaar (!) in Hoog Catherijne plaatsvindt. Dit bezoek is vanwege veiligheidsaspecten zoals door WBN gehanteerd besloten.

Noot voor redacties