Politiebericht Groningen: man valt van dak en straatroof

Datum nieuwsfeit: 20-10-2000

Politiebericht Groningen: Diverse 20-10-2000
Persberichten Regiopolitie Groningen (middag) Vrijdag 20 oktober 2000

Editie vrijdagmiddag

Groningen: man valt van dak
Op een bouwterrein aan het Felland in Onnen is vrijdagochtend een 24-jarige man uit Ter Apel van een dak gevallen. De man kreeg steigermateriaal aangereikt van een collega. Hierbij verloor het slachtoffer zijn evenwicht en viel ruim 6 meter naar beneden. De man moest vanwege rugletsel met zeer geringe snelheid naar een ziekenhuis worden gebracht. De Arbeidsinspectie stelt een onderzoek in.

Groningen: straatroof
Een 28-jarige vrouw uit Groningen is vanochtend op de Osloweg beroofd van haar portemonnee met een paar gulden. De vrouw werd door een andere vrouw om een vuurtje gevraagd. Toen zij verklaarde dit niet te kunnen geven bedreigde de vrouwelijke verdachte het slachtoffer met een loden pijp. Zij eiste vervolgens geld. Het slachtoffer gaf haar het geld. Hierna vluchtte de verdachte te voet in de richting van de Bornholmstraat.

Groningen: mishandeling en bedreiging
Een 51-jarige vrouw uit Baflo werd vrijdagmiddag in een supermarkt aan de Eikenlaan bedreigd door een 31-jarige stadjer. Terwijl de vrouw voor de kassa van de supermarkt stond begon de man lastig te worden, omdat het naar zijn mening te lang duurde. Toen de vrouw hierover een opmerking maakte begon hij haar uit te schelden en te bedreigen. Buiten de winkel gekomen achtervolgde de verdachte de vrouw tot aan de Korreweg. Onderwijl steeds bedreigingen uitend. Op de Korreweg kon het slachtoffer de politie waarschuwen die de man in de omgeving van het bureau kon aanhouden. De man is ingesloten.

Groningen: tractor verliest aanhangwagen
Een tractor, bestuurd door een 22-jarige man uit Stedum, verloor vanmiddag op de Stationsweg in Groningen een met puin geladen aanhangwagen. De aanhangwagen raakte los door het afbreken van de trekoog. De aanhanger viel met de voorzijde op de rijbaan. Daarbij braken de hydraulische leidingen waardoor een hoeveelheid hydauliek-olie op de het wegdek terechtkwam. De aanhanger is door een bergingsbedrijf afgevoerd en bij weging bleek dat dit voertuig ruim vier ton was overbeladen. Tevens bleek dat het bedrijf, een aannemingsbedrijf uit Metslawier, niet in het bezit is van een vergunning voor beroepsgoederenvervoer, die voor dit puintransport vereist is. Tegen chauffeur en bedrijf is door de politie proces-verbaal opgemaakt. De rijbaan van de Stationsweg is ongeveer anderhalf uur gestremd geweest.

Wildervank: gewonden bij verkeersongeval
Bij een verkeersongeval op de Kielsterachterweg in Wildervank zijn vanmorgen twee mensen gewond geraakt. Ze zaten in een auto bestuurd door een 20-jarige vrouw uit Opende. De vrouw merkte een bocht in de weg te laat en probeerde door hard te remmen de bocht goed door te komen. Ze raakte daarbij in een slip en botste tegen een boom. De bestuurster en haar 26-jarige passagier, eveneens uit Opende zijn met nekletsel en ademhalingsmoeilijkheden naar een ziekenhuis gebracht. De auto, die aanzienlijke schade opliep, is door een bergingsbedrijf afgevoerd.

Kiel Windeweer en Hoogezand: snelheidscontroles De politie heeft vandaag snelheidscontroles gehouden op de Wildervanksterweg in Kiel Windeweer en in de Kerkstraat in Hoogezand. Tijdens de controles werd van 1320 voertuigen de snelheid gemeten. In Kiel Windeweer reden 30 bestuurders harder dan de toegestane maximumsnelheid van 50 km per uur. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 106 km per uur. In Hoogezand reden 90 bestuurders te snel. Hier bedroeg de hoogst gemeten snelheid 79 km per uur.

Zuidhorn: inbraken
De afgelopen nacht is in zes woningen in Zuidhorn ingebroken. De onbekende inbrekers drongen door middel van het vernielen van ramen, deuren en sloten de achterzijde van woningen aan de Jozef Israelsstraat, Klein Frankrijk, Thorbeckestraat en de Admiraal Helfrichstraat binnen. Ze namen geld, sieraden, kleding en toiletartikelen mee. De politie stelt een onderzoek in naar de inbraken. Er hebben inmiddels een aantal buurtonderzoeken plaatsgevonden.

Inlichtingen: afdeling communicatie, 0900 - 8844