Nieuw e-agency Yellowmind van start

Datum nieuwsfeit: 20-10-2000
PERSBERICHT Baarn, 20 oktober 2000

YELLOWMIND - nieuw e-agency- GESTART MET 15 M/V
Voortzetting Internetbedrijf Snijders & Partners na afstoting reclame-activiteiten.

Tijdens de afgelopen zomermaanden vond de ontvlechting plaats van het Baarnse reclamebureau Snijders & Partners en het daarbinnen ontstane internetbedrijf. De reclameactiviteiten, en daarmee een tiental medewerkers, werden overgenomen door Amsterdam Advertising. Deinternetactiviteiten worden verder versterkt voortgezet onder de naam 'YellowMind bv", waar inmiddels al zo'n 15 m/v werkzaam zijn.

YellowMind zal door maximale synergie tussen de aanwezige marketingcommunicatiekennis en de opgebouwde technologische expertise de onderbouwing leveren van haar ondertitel "Energizing Netconcepts". YellowMind zal niet de zoveelste websitebouwer zijn, maar zich bezighouden met de ontwikkeling van nieuwe internet-communicatie-concepten, rdbms-gebaseerde websites en nieuwe net-applicaties. Daarbij wordt zowel rechtstreeks voor opdrachtgevers gewerkt, als tezamen met derde communicatie-adviesbureaus, in welk kader onder meer wordt samengewerkt met Amsterdam Advertising.

De mensen van YellowMind ontwikkelden in de afgelopen jaren ondermeer alle systemen voor JobNews (www.jobnews.nl), waarvoor men nog steeds de verdere ontwikkeling en sitehosting verzorgt. Andere wapenfeiten waren ondermeer de websites voor The Question Library (www.tql.nl), NIMA (www.nima.nl), Boekenwereld (www.boekenwereld.com), Filosofie Magazine (www.filosofiemagazine.nl), Natuur & Techniek (www.natutech.nl), en andere sites, te vinden op de eigen voorlopige site onder www.yellowmind.com.

YellowMind bv wordt geleid door het Arjan van 't Hof en Eric Bremer als algemeen directeur en Peter van Aelst als technisch directeur. De aandelen zijn in handen van een groep medewerkers.

Arjan van 't Hof vervulde diverse uitgeef- & managementfuncties binnen Wolters Kluwer, laatstelijk als projectmanager electronic publishing, en was sinds september 1997 directeur van JobNews. Eric Bremer was o.m. directeur van de reclamebureaus Kastelein, De Bussy en Snijders & Partners, oprichter/directeur van Job Company en oprichter/directeur van JobNews. Peter van Aelst was in diverse functies werkzaam bij Bull Automatisering, alvorens werving & selectie in de IT-branche te gaan verrichten bij Ashcroft Recruitment Management en bij De Bussy. Van Aelst was de afgelopen jaren het technisch brein achter de diverse door Snijders & Partners ontwikkelde websites.

Voor meer informatie: Arjan van 't Hof of Eric Bremer via 035-548 60 82. e-mail: (info@yellowmind.nl)