Nauwere samenwerking SNT en UPC

Bron: SNT Groep NV
SNT Groep NV

20-10 PERSBERICHT: Nauwere samenwerking SNT en UPC

Op 16 oktober jl. hebben SNT en UPC Nederland een overeenkomst gesloten om de capaciteit van de klantenservice van UPC een positieve impuls te geven. UPC maakt al geruime tijd gebruik van de callcenters van SNT vanwege de expertise op het gebied van call- en e-mail-afhandeling van SNT. Deze samenwerking wordt nu verder uitgebreid. De mogelijkheden voor SNT om vragen en klachten volledig af te handelen worden verbeterd. Er worden SNT medewerkers gedetacheerd in de callcenters van UPC Amsterdam en Nijmegen. Daarnaast wordt het SNT callcenter in Groningen binnenkort aangesloten op de UPC-infrastructuur.

SNT handelt al sinds een jaar gesprekken af, die vanwege grote drukte niet door UPC-klantenservice kunnen worden verwerkt. Dertig procent van deze calls kon door SNT zelfstandig worden afgehandeld, zeventig procent moest toch worden doorverwezen naar UPC-klantenservice. Roel Louwhoff, operationeel directeur van SNT Group: "De SNT callcenters, te beginnen in Groningen, krijgen nu een uitgebreidere toegang tot systemen en databases van UPC. Hierdoor kunnen zij meer klantvragen volledig oplossen, zodat tijdrovend terugverwijzen naar UPC niet meer nodig is" .

Om de ontstane achterstand bij UPC op korte termijn weg te werken, detacheert SNT tijdelijk een aantal medewerkers bij UPC. UPC verwacht door deze maatregelen de problemen op het gebied van bereikbaarheid en service snel te kunnen verminderen.

SNT manifesteert zich steeds nadrukkelijker als facilitator op het gebied van Customer Relationship Management (CRM). " UPC wil haar activiteiten op het gebied van CRM zowel in omvang als kwaliteit uitbreiden.Vandaar dat UPC en SNT al enige tijd met elkaar in gesprek zijn over een nieuwe vorm van samenwerking. Dit is nu uitgemond in bovengenoemde overeenkomst" , aldus managing director customer operations Jeroen Bergman van UPC.

SNT heeft als een van de eerste contactcenters in Europa mogelijkheden ontwikkeld om opdrachtgevers te ondersteunen op het gebied van CRM. Hiertoe maakt SNT onder meer gebruik van haar technische en procesmatige expertise om inkomend telefoon- en internetverkeer geïntegreerd af te handelen. Daarnaast houdt SNT zich bezig met consultancy activiteiten op het gebied van klantvriendelijkheid en bereikbaarheid. Met ruim 4300 medewerkers verleent SNT vanuit 19 vestigingen in Nederland, België en Duitsland goede service aan miljoenen consumenten. Als eerste Nederlandse e-mail- en callcenter kreeg SNT op 3 maart 2000 een notering aan de AEX Copyright © 2000 SNT Group NV (Disclaimer) print top