Politiebericht Flevoland: gehele regio

Politiebericht Flevoland: gehele regio 20-10-2000 Dagelijkse persberichten
Stafdienst Communicatie, Evert Onink, 06-5140 1953

Aanrijdingen met gewonden
ALMERE Op de kruising van de busbaan met de Gipskruidweg reed donderdagmiddag een 25-jarige automobiliste uit Egmond aan Zee door het rode verkeerslicht. Hierbij verleende zij geen voorrang aan een lijnbus. Drie Almeerse passagiers van de bus raakten gewond.

LELYSTAD Op de Houtribweg, nabij gemaal Wortman, wilde een automobilist donderdagmiddag linksaf slaan. Een daarachter rijdende auto moest hierdoor stoppen. Een 37-jarige automobilist uit Enschede zag kennelijk te laat de voor hem stilstaande auto. Hij week uit en reed tegen het gemaal aan. De bestuurder en zijn 20-jarige passagier uit Lelystad raakten gewond. De bestuurder moest door de brandweer worden bevrijd. Beide slachtoffers zijn door GGD-medewerkers gestabiliseerd en overgebracht naar het Zuiderzeeziekenhuis. Bij nader onderzoek bleek de auto niet verzekerd en gekeurd te zijn en bleken de remmen van de auto in zeer slechte staat te verkeren. De bestuurder had geen rijbewijs en werd gezocht voor een aantal overtredingen.

Easy Rider
DRONTEN Bij een bromfietscontrole op het Meerpaalplein zijn donderdagmiddag tien brom- en snorfietsen gecontroleerd. Twee bromfietsen hadden een te hoog vermogen, twee bestuurders droegen geen helm, 1 bestuurder had geen bromfietscertificaat bij zich, terwijl een ander zo`n certificaat helemaal niet bezat.
Eén bromfiets is voor technisch onderzoek overgebracht naar Lelystad. Op de rollentestbank sloeg de meter door. Volgens de bestuurder reed deze bromfiets wel 115 km/u.