Politiebericht Utrecht: snelkraak in Houten

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 20-10-2000

Politiebericht Utrecht: district Lekstroom, 09.55 uur
Overlopen bij snelkraak

HOUTEN Op vrijdag 20 oktober is er een snelkraak bij een bedrijf aan de Hoofdveste gepleegd, waarbij de daders door een beveiligingsbeambte zijn overlopen.

De daders hebben omstreeks 00.30 uur met een in Nieuwegein gestolen vrachtwagen een hek kapot gereden en vervolgens een kunststof rolluik van een bedrijf er uitgereden. Door meerdere verdachten zijn een 20-tal laptops uit het pand weggenomen en in twee auto`s geladen. Terwijl ze hier druk mee bezig waren, kwam er een auto van een beveiligingsbedrijf ter plaatse. De verdachten die op dat moment nog laptops aan het inladen waren, lieten de spullen die ze in hun handen hadden vallen, stapten in de twee auto`s en reden hard weg. De beveiliger reed nog achter hen aan, maar raakte hen op de A27 kwijt.

Door de politie wordt een onderzoek ingesteld naar deze snelkraak.

Automobilist rijdt fietser aan

NIEUWEGEIN Op donderdag 19 oktober, omstreeks 17.10 uur, is een fietser op de kruising van de Batauweg met de Batenburg door een automobilist aangereden en gewond geraakt.

Een 37-jarige automobilist uit Utrecht reed over de Batenburg, gaande in de richting van de Batauweg. Op de kruising met de Batauweg sloeg de automobilist rechts af. Hierbij verleende hij geen voorrang aan de voor hem van links komende 41-jarige fietser afkomstig uit Nieuwegein. Deze fietser reed over de Batauweg in de richting van de Wijkerslootweg.

De fietser werd door de auto aangereden en kwam ten val. De fietser is met beenletsel per ambulance naar het St. Antonius Ziekenhuis vervoerd. Daar bleek hij een gebroken knie te hebben. Hij is in het ziekenhuis opgenomen.

Heel veel haast

NIEUWEGEIN Op donderdag 19 oktober is een automobilist op de Rijksweg A2 aangehouden daar hij de maximum snelheid grof overschreed.

Omstreeks 21.30 uur zagen politiemensen een automobilist over de A2 nabij Nieuwegein rijden in de richting van Vianen. De toegestane maximum snelheid op dit weggedeelte is momenteel 90 km/h., hetgeen door de matrixborden wordt aangegeven. De automobilist viel op door zijn hoge snelheid. De politiemensen reden achter de man aan en legde een (gecorrigeerde) snelheid van 148 km/h. vast.

De man, 20 jaar oud en afkomstig uit Utrecht, werd staandegehouden. Hij had zijn rijbewijs niet bij zich, waarop zijn auto in beslag werd genomen. De man zijn rijbewijs wordt ingevorderd en tegen hem is een proces-verbaal voor de snelheidsovertreding opgemaakt.

Snelheidscontroles

NIEUWEGEIN De politie heeft op donderdag 19 oktober op meerdere plaatsen snelheidscontroles uitgevoerd.

Van 09.40 uur tot 10.40 uur stond de radar op de Hollandhaven opgesteld. Van de 615 passerende voertuigen, reden er 179 harder dan de toegestane snelheid van 50 km/h. Eén bestuurder reed 86 km/h.

De snelheid werd tussen 11.05 uur en 12.05 uur op de Sluyterslaan vastgelegd. Van de 580 gecontroleerde voertuigen, hielden er zich 529 aan de toegestane maximumsnelheid van 50 km/h. De hoogste snelheid bedroeg 77 km/h.

Op de Noordstedeweg passeerden tussen 12.10 uur en 13.10 uur 539 voertuigen de radar. 59 bestuurders reden harder dan de toegestane 50 km/h. De snelste bestuurder reed 72 km/h.