Software.com en Tumbleweed samen in beveiliging internet

Datum nieuwsfeit: 20-10-2000

Software.com en Tumbleweed gaan samen
zakelijk internet communicatie beveiligen

Amsterdam, 20 Oktober 2000 - Software.com Inc. (NASDAQ: SWCM), de toonaangevende ontwikkelaar van carrier-scale internet infrastructuur software voor communicatie Service providers, en Tumbleweed Communications Corp. (NASDAQ: TMWD), de toonaangevende leverancier van hoogwaardige email oplossingen voor zakelijke communicatie, kondigden vandaag een strategische alliantie aan. Tumbleweed en Software.com gaan samen pasklare en veilige messaging oplossingen voor zakelijke communicatie leveren.

De alliantie zal een groot voordeel opleveren voor Service providers die messaging oplossingen willen aanbieden en die voldoen aan de zeer hoge veiligheidseisen van hun klanten. Service providers krijgen met deze alliantie tevens de mogelijkheid om hun produkten af te zetten in bedrijfstakken zoals het bankwezen, de zorg en het rechtstelsel, waar communicatie het hoogste niveau van veiligheid vereist.

De gezamenlijke oplossing integreert het pasklare en toonaangevende InterMail® messaging platform van Software.com met de beveiligde messaging produkten van Tumbleweed. De produkten van Tumbleweed zijn: Integrated Messaging ExchangeTM (IME TM), een platform en een set van applicaties voor het creëren van veilige e-mail kanalen tussen een bedrijf en haar klanten, partners en leveranciers; en Messaging Management System (MMS TM), een set van e-mail beheerprodukten die gevoelige informatie op het internet beveiligen.

De geïntegreerde messaging suite creëert een verhoogd niveau van beveiliging. Zo wordt de aflevering van berichten gegarandeerd, en is interceptie onmogelijk. Met de Software.com® Directory (LDAP-enabled) kunnen Service providers de veiligheidscapaciteiten verder uitbouwen door abonnee informatie en verschillende categorieën in dienstverlening te integreren. Deze functionaliteit zorgt voor veel flexibiliteit binnen organisaties omdat berichten met hoge veiligheidseisen eenvoudig te segmenteren zijn.

"Onze klanten zijn op zoek naar veilige communicatie mogelijkheden die makkelijk geïntegreerd kunnen worden met het InterMail® messaging platform," zegt John MacFarlane, oprichter en CEO van Software.com. "De messaging produkten van Tumbleweed, die 30 miljoen beveiligde berichten per dag verwerken, zijn de hiervoor ideale oplossing. Met deze alliantie kunnen wij onze klanten de meest gebruikte en meest veilige communicatie- en e-mail beheersoplossingen leveren die op dit moment beschikbaar zijn."

"Software.com heeft de meest betrouwbare en pasklare infrastructuur voor communicatie Service providers. 116 miljoen gebruikers bij Software.com, zoals AT&T en Sprint PCS, testen dit platform elke dag," aldus Jeffrey C. Smith, Directeur en CEO van Tumbleweed Communications Corp. "Het succes van Software.com toont aan dat e-mail de ruggegraat van zakelijke communicatie is geworden en de strategie van het bedrijf bewijst dat ze precies weten wat er nodig is om de beste communicatie infrastructuur voor de toekomst te leveren. Wij zijn er trots op dat we de communicatie en management oplossingen verzorgen die geïntegreerd kunnen worden met hun InterMail® messaging platform."

Software.com en Tumbleweed zullen beide de geïntegreerde oplossing verkopen aan huidige en potentiële klanten.

Over Software.com, Dé Internet Infrastructure Company® Met meer dan 116 miljoen aangesloten gebruikers is Software.com (Nasdaq: SWCM) wereldwijd een toonaangevende leverancier van carrier-scale Internet infrastructuur software voor communicatie service providers. Software.com biedt het schaalbare platform dat service providers in staat stelt next-generation business en consumer Internet services toe te passen, inclusief e-mail, IP-unified messaging, mobile mail en mobile instant messaging.
Tot haar klanten behoren onder andere een groot aantal van de grootste service providers ter wereld, waaronder: AT&T Canada, AT&T WorldNet® Service, ALLTEL, Bell South, British Telecom, Excite@Home, GTE.net Services, iBasis, Japan Telecom, Phone.com, PSINet, Road Runner, Sprint PCS, Telecom Italia Net (Tin.it) en Telecom Italia Mobile SpA (TIM). Daarnaast is Software.com strategische relaties aangegaan met Cisco Systems, Hewlett-Packard, IBM, Nortel Networks en Telcordia Technologies (het voormalige Bellcore).
Het bedrijf is opgericht in 1993 en heeft haar hoofdkantoor in Santa Barbara, Calif.; daarnaast heeft het tal van kantoren verspreid over de VS, Europa en Azië. Software.com kan in Nederland worden bereikt op 035 695 7100 of via www.software.com .

Over Tumbleweed Communications Corp.
Tumbleweed Communications Corp. (NASDAQ:TMWD) is de toonaangevende leverancier van geavanceerde e-mail oplossingen voor zakelijke communicatie. Tumbleweed's produkten en diensten maken het bedrijven mogelijk om veilige online communicatiekanalen uit te bouwen gebruik makend van gevestigde e-mail netwerken en om bedrijfsapplicaties te creëeren en te beheren. Tumbleweed Integrated Messaging Exchange is een platform en een set van applicaties voor het creëren van beveiligde communicatiekanalen tussen een bedrijf en haar klanten, partners en leveranciers. Tumbleweed Messaging Management System is een complete oplossing die zich uitbreidt naar het Internet door middel van centrale beveiliging, electronische beleidsuitvoering, filteren en archiveren. Samen kunnen Tumbleweed IME en MMS automatisch het beveiligingsbeleid toepassen en gevoelige e-mails doorsturen voor beveiligde en traceerbare bezorging. Bedrijven die Tumbleweed's produkten gebruiken zijn onder meer American Express, Chase Manhattan Bank, Datek Online, Daiwa, de Joint Research Council van de EU, Food and Drug Administration, Mitsui & Co., Nippon Telephone en Telegraph, Northern Trust, Pitney Bowes, TD Waterhouse, Travelers Property Casualty, UPS, en de United States Postal Service.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Paksy Cheng, MarCom Manager Europe
Software.com