Uitreiking live-CD musical 42nd Street door Martine Bijl

VAN DEN ENDE THEATERPRODUCTIES
www.musicals.nl

UITREIKING LIVE CD 42ND STREET DOOR MARTINE BIJL

Op de Rotterdamse première in het Luxor Theater van de musical 42nd Street wordt vanavond de Nederlandstalige cd van 42nd Street uitgereikt door Martine Bijl. Hoofdrolspeelster en musical-debutante Angela Schijf zal het eerste exemplaar in ontvangst nemen. De cd is live opgenomen tijdens de première van 42nd Street op 17 september 2000 in Koninklijk Theater Carré in Amsterdam en wordt uitgebracht door Platenmaatschappij Polydor (Polydor 549 477-2). Vanaf 1 november is de cd voor fl. 39,95 in platenzaken en warenhuizen verkrijgbaar.

Voor Martine Bijl was 42nd Street haar vertaaldebuut op musicalgebied. Dat zij dit verdienstelijk deed bleek uit de lovende recensies over haar werk. Patrick van den Hanenberg (de Volkskrant) schreef over de vertaling van Martine Bijl: Seth Gaaikema heeft er een geduchte concurrente bijgekregen. Hans Visser (Noord-Hollands Dagblad) schreef: De vertaling van Martine Bijl is vaak spits en zit vol leuke vondsten...René van der Velden (BN De Stem) noteerde: ...Gerrie van der Klei had de lachers op haar hand met de leuk door Martine Bijl vertaalde oneliners. En Petra Possel (Het Parool) vond dat Martine Bijl vertaalde naar heldere zinnen als Niet lullen, maar zakken vullen.

De cast van 42nd Street bestaat uit 40 leden. De hoofdrollen worden vertolkt door Mariska van Kolck, Bart Oomen, Angela Schijf, Gerrie van der Klei, Rein Kolpa en Hugo Haenen. 42nd Street speelt tot en met 19 november 2000 in het Luxor Theater in Rotterdam en zal daarna tot en met 24 juni 2001 te zien zijn in achtereenvolgens Nijmegen, Den Haag, Amsterdam, Leeuwarden, Enschede, Breda, Apeldoorn, Den Bosch, Maastricht, Utrecht en Eindhoven.

VOOR MEER INFORMATIE:
JOOP VAN DEN ENDE THEATERPRODUCTIES B.V.
Public Relations & Voorlichting, Suzan Bloemscheer, telefoon (020) 3052 289; email: (suzan.bloemscheer@stageholding.nl)

Een cd van 42nd Street is op verzoek kostenloos verkrijgbaar.

Speellijst:
www.musicals.nl