Groningse tippelaarster berooft klanten

zaterdag 21 oktober 2000

Dagelijkse berichten

Groningen: beroving door tippelaarster
Een 33-jarige inwoner van Haulerwijk werd vrijdagavond het slachtoffer van een beroving. Terwijl de man op de Langestraat in zijn auto een afspraak had met een 37-jarige tippelaarster werden zij aangesproken door een 36-jarige Groninger. Deze stond tegen het slachtoffer en de tippelaarster te schreeuwen, waarna de vrouw op verzoek van de Groninger de auto verliet. Toen de Haulerwijkster in de gaten kreeg dat de tippelaarster niet meer terug kwam bemerkte hij dat ook zijn portemonnee was verdwenen. Hij deed hierop direct aangifte bij de politie. Samen met agenten werd een onderzoek ingesteld in de stad. Op aanwijzing van het slachtoffer konden op de Guldenstraat de beide verdachten worden aangehouden. De tippelaarster bleek nog in het bezit van de portemonnee van het slachtoffer, terwijl de 36 jarige Groninger andere vermoedelijk van diefstal afkomstige pasjes bij zich had. De beide verdachten zijn ingesloten.

Groningen: lastpak
Afgelopen nacht werd door de politie een 27-jarige Amsterdammer aangehouden. De man maakte nog al wat amok bij een café aan de Grote Markt. Hij weigerde zich te houden aan de huisregels en moest daarop de kroeg verlaten. Voor het café bleef hij het personeel treiteren. Toen agenten hem wilden duidelijk maakten dat hij zich moest verwijderen, ging hij tegen de dienders te keer. Hij bleef de agenten voortdurend volgen, waarbij allerlei opmerking werden gemaakt. Uiteindelijk mocht de lastpak mee naar het bureau , waar hij werd ingesloten.

Groningen: mishandeling
Vrijdagmiddag pakte de politie op de Haddingestraat vier mannen op, die eerder een 23-jarige inwoner van Leek op de Vismarkt hadden mishandeld. De vier scholden het slachtoffer uit, toen deze hen met zijn fiets passeerde. Op het moment dat het slachtoffer hierop van zijn fiets stapte kreeg hij direct klappen met een bezem en werd hij bekogeld met een emmer. Uiteindelijk liep het slachtoffer meerdere tikken op. Toen hij zich in een winkel wist te verschansen, gingen de vier er vandoor. Nadat zij op de Haddingestraat waren aangehouden, bleken twee van de vier, beiden 19 jaar en afkomstig uit Hoogeveen, zich schuldig te hebben gemaakt aan de mishandeling. De verdachten werden ingesloten in het bureau. De andere beide mannen werden heengezonden. Het slachtoffer moest ter plaatse door ambulancepersoneel worden behandeld aan hoofdwonden.

Steendam: ongeval met doorrijder
Op de Damsterweg raakte een 15-jarige jongen uit Siddeburen vrijdagavond gewond bij een botsing met de auto van een 50-jarige inwoner van die plaats. Het slachtoffer reed met enkele vrienden op de fiets richting Appingedam toen zij de auto op zich af zagen komen. Twee jongens werden van de fiets gereden. De bestuurder van de auto reed echter gewoon door. Een getuige volgde de automobilist en kon telefonisch doorgeven waar de man heen reed. In Tjuchem kon de verdachte worden aangehouden. Hij bleek onder invloed van alcohol. Aan het bureau werd bij een blaastest ruim 1.5 promille geconstateerd. Het rijbewijs werd ingenomen. De 15-jarige jongen moest met verwondingen naar een arts worden gebracht.

Diverse: op meerdere plaatsen alcohol controles In de afgelopen nacht en vooravond zijn op diverse plaatsen alcohol controles gehouden. Tientallen bestuurders zijn gecontroleerd. Zes bestuurders kregen een proces verbaal. Twee automobilisten o.a. in Delfzijl en Zuidwolde moesten in verband met de hoeveelheid alcohol in het bloed het rijbewijs inleveren.

Delfzijl: baldadig
Een 27-jarige inwoner van Wagenborgen werd afgelopen nacht op de Stationsweg opgepakt en ingesloten in een politiecel. De man vernielde plantenbakken voor het station en gooide een tiental planten over de rijbaan van de Stationsweg. Hij bleek behoorlijk onder invloed van alcohol en mocht zijn roes dus uitslapen in een cel.

Delfzijl: vernielingen
Twee jongens van 13 en 15 jaar, uit Delfzijl en Groningen konden op de Stationsweg ook hun handen niet thuis houden. Zij vernielden vier glazen reclameborden op het NS station. Toen agenten hen aanspraken wisten ze natuurlijk van niets. Uiteindelijk bekenden ze de vernieling te hebben gepleegd. Ze worden voorgedragen voor een HALT procedure.

Delfzijl: doorrijder zonder rijbewijs
In een café aan de Binnensingel hield de politie afgelopen nacht een 27-jarige man uit Emmen aan. De man bleek bij het parkeren van zijn auto een verkeerspaal en geparkeerde bromfiets omver gereden te hebben. Na de botsing liet hij de auto staan en vertrok naar het café. Daar aangehouden bleek dat de man ook niet in het bezit was van een rijbewijs. Hij verliet met twee processen verbaal het politiebureau weer.

Winschoten: bedreiging
Terwijl agenten bezig waren met een onderzoek in een niet afgesloten geparkeerde auto, vond een 25-jarige man uit Oude Pekela het noodzakelijk de politiemensen allerlei verwensingen naar hun hoofd te slingeren en hen te bedreigen. Toen de man niet van zins was te stoppen werd hij door de agenten aangehouden en in een politiecel ingesloten. Na verhoor en een proces verbaal voor belediging zal hij worden heengezonden.

Finsterwolde: twee gewonden bij botsing met boom Vrijdagmiddag raakten twee mannen, 21 en 23 jaar oud en afkomstig uit Wildervank en Stadskanaal gewond toen zij met hun auto op het Modderland tegen ene boom botsten. De Wildervankster raakte op het Modderland met zijn auto in een slip, raakte vervolgens een boom en kwam daarna in een naastgelegen sloot tot stilstand. Beide mannen moesten naar een ziekenhuis in Winschoten worden gebracht. De auto bleek totaal vernield te zijn.

Inlichtingen afdeling Communicatie tel. 0900-8844