Politiebericht Utrecht: district Binnensticht, 13.30 uur

Datum nieuwsfeit: 21-10-2000

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 21-10-2000

Politiebericht Utrecht: district Binnensticht, 13.30 uur
Met alcohol op achter het stuur

ZEIST Surveillerende agenten zagen zaterdagmorgen rond één uur een auto met hoge snelheid door het centrum van Zeist rijden. Op de Griftlaan werd de auto aan de kant gezet. De 34-jarige Zeistenaar blies op straat een F, hetgeen betekent dat hij teveel gedronken had. Op het bureau blies hij 1,7 promille. De man moest meteen zijn rijbewijs inleveren en zal zich voor de rechter moeten verantwoorden.

Snelheidscontroles

BINNENSTICHT Op diverse locaties in het district zijn vrijdag snelheidscontroles gehouden. Op de Pleineslaan in Den Dolder zijn vrijdagmiddag 382 autos gemeten. Hiervan reden er 15 te hard. De hoogste snelheid was 73 km per uur waar 50 maximaal is toegestaan.

Op de Blauwkapesleweg in De Bilt werden vrijdagmiddag 744 autos gemeten. Hiervan reden er 40 te hard. De hoogst gemeten snelheid was 80 km per uur.

In de 30 km zone op de Oude Arnhemseweg in Zeist werd vrijdagmiddag de snelheid van 347 autos gemeten. Hiervan reden er 83 te hard. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 65 km per uur.

Er vandoor en onderuit

BILTHOVEN Op zaterdagmorgen rond kwart over drie gaven politiemensen op de Soestdijkseweg noord een stopteken aan een bromfiets met daarop twee personen zonder helm. De 16-jarige bestuurder uit De Bilt reageerde niet op het stopteken, draaide om en reed vervolgens in de richting van de Jan Steenlaan. De politiemensen zetten hierop de achtervolging in. Op de Rubenslaan wilde de jongens een uitrit inrijden, maar door de snleheid en de manier waarop de bestuurder remde, gleden zij met bromfiets en al onderuit. De bestuurder was ongedeerd, maar wel geschrokken en gaf aan spijt te hebben van zijn actie.

Met een bekeuring en een standje mocht hij lopend naar huis.