Lek in Newconomy- website

Datum nieuwsfeit: 22-10-2000
Bron: Newconomy
Newconomy

Lek in Newconomy-website (21-10-2000)

De site van Newconomy bevat een lek. Zaterdag toonde een bezoeker aan dat op redelijke eenvoudige wijze binnen te komen is in het redactiesysteem van de site. De bezoeker, die de zich verschuilt onder het alias Miles, stuurde na de ontdekking direct een mail naar de top van het bedrijf. Miles die duidelijk verklaart geen hacker te zijn en door toeval het gat ontdekte, zegt dat maar weer eens wordt aangetoond dat bedrijven hun sites onvoldoende beveiligen.

'Het systeem stond wagenwijd open en was niet eens beveiligd met een wachtwoord, een kind van vijf zou bij wijze van spreken de was kunnen doen,' aldus Miles. De directie van Newconomy onthoudt zich nog van commentaar.

Noot van de Nieuwsbankredactie:

Gezien de inhoud van dit bericht kan Nieuwsbank niet instaan voor de authenticiteit ervan. Zie de waarschuwing op de newconomy website.