Politiebericht Flevoland

Politiebericht Flevoland: Flevoland 22-10-2000 Dagelijke persberichten
Stafdienst Communicatie, H. Demmers 0320-277746 of 06-533375

Aanrijdingen
ALMERE Een 31-jarige vrouw en een 40-jarige, beiden uit Lelystad raakten gistermiddag gewond bij een aanrijding op de Hogering. Dat gebeurde nabij de kruising met de Karperweg waar een 28-jarige bestuurder uit Lelystad zijn auto tot stilstand bracht toen de verkeerslichten van oranje naar rood gingen. De gewond geraakte 40-jarige vrouw reed als bestuurster van een auto achter hem en stopte niet tijdig, met gevolg een kop/staart botsing. De 31-jarige vrouw, inzittende bij de 28-jarige bestuurder, en de 40-jarige zijn met onbekend letsel door de GGD naar het Flevoziekenhuis overgebracht. Beide voertuigen werden weggesleept door een bergingsbedrijf.

Diefstallen
ALMERE Twee Engelse mannen, 29 en 37 jaar oud, liepen gistermiddag op de Bankierbaan met een kauwgomballen automaat. Beiden verkeerden zodanig onder invloed van alcohol dat ze niet meer wisten waar ze de automaat weggenomen hadden. Zij zijn voor openbare dronkenschap ingesloten en de automaat is in beslag genomen.

ALMERE Drie jongens uit Almere in de leeftijd van 14 en 15 jaar werden gisteravond aangehouden voor de diefstal van een bromfiets. Dat gebeurde aan de Markerkant toen een politiesurveillance ging tanken en zag dat de knapen zich nogal vreemd ophielden. Zij zijn aangehouden en de bromfiets, die ze wilden terugbrengen, werd in beslag genomen.

Sportongevallen
ZEEWOLDE Een 29-jarige basketballer uit Nijkerk raakte gisteravond gewond bij een wedstrijd in de sportzaal aan de Verbeelding. Hij liep een spierblessure aan zijn bovenbeen op en werd met de ambulance overgebracht naar het St. Jansdal te Harderwijk.

CREIL Een 13-jarige amazone viel van haar paard in de bak van de Triesthoeve aan het Klutenpad. Dat gebeurde toen zij een bocht in reed en haar voet uit de stijgbeugel gleed. Zij kwam ten val en liep daarbij onbekend letsel op. Voor nader onderzoek werd ze per ambulance overgebracht naar het dr. Jansenziekenhuis in Emmeloord.

Aanhoudingen
ALMERE Een 20-jarige Almeerder werd afgelopen nacht aangehouden i.v.m. bedreiging van drie Almeerders. De man verkeerde onder invloed van alcohol en had de drie bedreigd met een mes. Bij de aanhouding op de Clemenceaustraat was de verdachte nog in het bezit van het mes. Het mes werd in beslag genomen en de 20-jarige werd ingesloten voor verder verhoor en het opmaken van proces-verbaal.

LELYSTAD Drie Amsterdammers, allen 20 jaar, werden afgelopen nacht aangehouden op de A6 bij Almere. De drie hadden in Lelystad een geparkeerde personenauto op de Reaalhof vernield (spiegels/deuk etc.) van een eigenaar uit Oss. Daarna waren ze weggereden. Getuigen die de vernieling hadden gezien, zijn de verdachten gevolgd en hebben de politie in kennis gesteld. De drie werden ingesloten.

EMMELOORD Een 28 en 29-jarige man werden afgelopen nacht aangehouden voor de diefstal van een fiets. De twee probeerden op de Deel verschillende fietsen open te breken, hetgeen uiteindelijk gelukte bij een meerdere keren overgeschilderde herenfiets. Gezamenlijk reden ze op één fiets weg en wensten niet te stoppen voor de politie. Bij de aanhouding kwamen ze ten val (niet gewond) en ging de 29-jarige ervan tussen. Hij werd eveneens achterhaald. De fiets werd in beslag genomen en wacht op zijn rechtmatige eigenaar.