Peugeot/EP team betwist uitslag Cape to Cape Rally 2000

Contactpersoon: Ted Meij

Peugeot/EP team betwist uitslag Cape to Cape Rally 2000

Datum: 23 oktober 2000

Het Peugeot/EP-team, het team dat het eerste aan kwam op de zuidkaap te Spanje in de monsterrit van kaap tot kaap (met een nieuw wereldrecord) werd door de organiserende stichting Dutch Auto Challenge Team gediskwalificeerd. Het team zou in de plaats Alta (Noorwegen) een snelheidsovertreding hebben gemaakt. Dit bleek uit telefonische navraag van het team bij de stichting. Het team heeft de stichting direct laten weten niet accoord te gaan met de uitslag omdat zij juist in Alta een route heeft gekozen die sneller was en een hogere maximum snelheid toe laat. "Van het constateren van een snelheidsovertreding kan dus ook geen sprake zijn", aldus het team. Het verbaast het team in hoge mate dat zij van de diskwalificatie niet op de hoogte is gesteld, maar dit uit De Telegraaf heeft moeten vernemen. Voorts verbaast het het team dat zij niet na de vermeende verkeersovertreding om toelichting is gevraagd door de bestuurders van de stichting, Arie Koolmees, Peter Smit en Oscar Goossens.
Desgevraagd deelt het Peugeot/EP-team mee bereid te zijn rechtsmaatregelen te nemen om de uitslag ongedaan te maken.

Peugeot/EP-team

Berkenweg 11