Mr.dr. G.D. Dales nieuwe commissaris Schiphol Group

Datum nieuwsfeit: 23-10-2000
Amsterdam Airport Schiphol

Mr.dr. G.D. Dales nieuwe commissaris Schiphol Group

De heer mr.dr. G.D. (Geert) Dales is benoemd tot lid van de Raad van Commissarissen van Schiphol Group. De heer Dales (48) is Wethouder Financiën, Personeel en Organisatie, Facilitaire Bedrijven, Sport, Binnenwater en Haven en Luchthavenaangelegenheden van de Gemeente Amsterdam. De benoeming van de heer Dales is eind september effectief geworden.

De heer Dales is onder meer werkzaam geweest bij het ministerie van Buitenlandse Zaken. Voor zijn benoeming tot Wethouder van de Gemeente Amsterdam was hij zakelijk directeur van het Holland Festival en de Stichting voor bijzondere kunstmanifestaties in Amsterdam, en directeur van de Stichting Fonds voor beeldende kunsten, vormgeving en bouwkunst te Amsterdam. De heer Dales vervult tevens verscheidene nevenfuncties als voorzitter en bestuurslid van organisaties op het gebied van onderzoek, cultuur en sport.

De heer Dales is commissaris van Schiphol Group namens de Gemeente Amsterdam, een van de aandeelhouders van N.V. Luchthaven Schiphol. Hij volgt daarmee de heer Groen op, die eerder deze positie vervulde.