Unit 4 en Brio Technology partners in Business Intelligence

Datum nieuwsfeit: 23-10-2000
PERSBERICHT
Unit 4 gaat uniek partnership aan met Brio Technology in Benelux en breidt 'eigen' enterprise-software uit met Business Intelligence

Sliedrecht, 23 oktober 2000 - Unit 4 N.V. levert onder de naam Brio ONE een geheel nieuwe generatie van business intelligence-producten. Hiermee introduceert Unit 4 het meest uitgebreide productplatform op de snelgroeiende markt voor business intelligence en voegt het business intelligence (BI) als speerpunt toe aan haar 'one-stop-shop'-concept. In de verschillende doelmarkten van Unit 4 zijn met geïntegreerde pakketten zoals Omnivers BI, Multivers BI en Accountancy BI reeds de eerste orders gerealiseerd. Recent heeft de beursgenoteerde groothandel Sligro gekozen voor de softwareproducten Brio.Enterprise en Brio.Report.

Als 'secure e-business company' beschouwt Unit 4 business intelligence als essentieel onderdeel van haar visie op bedrijfsvoering. Business intelligence biedt gebruikers een duidelijk strategisch voordeel ten opzichte van de traditionele informatievoorziening. Met de Brio-softwareproducten breidt Unit 4 haar 'one-stop-shop'-concept uit met de meest geavanceerde producten op het gebied van business intelligence. Met dit concept biedt Unit 4 haar klanten de mogelijkheid de totale bedrijfsvoering te automatiseren en te beveiligen, waarbij de geïntegreerde business intelligence-producten optimale beleidsinformatie aanleveren waarmee slagvaardiger gereageerd kan worden.

Het gebruiksgemak van de Brio softwareproducten en de sterke weboplossingen met onder andere Open Webportaal-producten (Brio.Portal) zijn voor Unit 4 doorslaggevende redenen om deze als speerpunten in haar portfolio te positioneren. Unit 4 heeft haar eigen enterprise software geïntegreerd met de nieuwste generatie business intelligence-toepassingen. Voor de verschillende doelmarkten zijn geïntegreerde pakketten beschikbaar zoals Omnivers BI, Multivers BI en Accountancy BI.

Unit 4 neemt met de producten van Brio Technology en haar Enterprise Information Portal een toonaangevende positie in op de markt voor Business Portals. Deze markt is nog maar net op gang gekomen en zal volgens analisten van Merrill Lynch al tot $15 miljard groeien in 2002. Uit het rapport 'Portals in the organization' van de Delphi Group blijkt dat het gebruik van Portals in organisaties zal toenemen van 16% begin 1999 tot 80% in 2001.

Brio Technology Inc. levert wereldwijd toonaangevende Business Intelligence-oplossingen voor het optimaliseren van bedrijfsoperaties en beslissingsprocessen.
Bij meer dan 10.000 klantensites, waaronder de helft van de Fortune 500, zijn softwareproducent van Brio in gebruik. Brio Technology Inc. (Nasdaq) is volgens marktonderzoekinstituut Gartner zowel wereldwijd als in Europa nummer 3 in de markt.

Premier Partner Brio Technology Inc.
Brio Software Nederland (a Unit 4 company) is Premier Partner van Brio Technology Inc. en met haar lokale expertise uniek in de Benelux. Brio Software Nederland is een onafhankelijke business unit binnen Unit 4 die de verkoop, training, support en consultancy van de Brio-producten verzorgt. Het productaanbod van Brio Software Nederland -bestaande uit Brio.Enterprise (Business Intelligence), Brio.Report (Enterprise Reporting) en Brio.Portal, een open en dynamisch Webportaal- biedt de meest uitgebreide business intelligence-omgeving die in de markt voorhanden is. Tot de klantenkring van Brio Software Nederland behoren onder meer Delta Airlines, Nike, IBM, de Efteling, Politie Haaglanden, Metaal Compagnie Brabant, de NPS, Tros, Eneco en CNV. Recent heeft het beursgenoteerde Sligro, groothandel in food en non-food, gekozen voor de softwareproducten Brio.Enterprise en Brio.Report.

Brio ONE: de nieuwste generatie business intelligence
Brio ONE is een geïntegreerd platform dat op een gebruiksvriendelijke manier inzicht biedt in alle mogelijke informatie die in een organisatie aanwezig is en IT-investeringen maximaliseert.

Met name in ondernemingen waarin meerdere automatiseringssystemen in gebruik zijn, zoals ERP-systemen (Enterprise Resource Planning), CRM-systemen (Customer Relationship Management) en financiële applicaties, ontbreekt veelal een geïntegreerd overzicht van informatie.

Brio ONE biedt inzicht in alle informatie die binnen een organisatie aanwezig is, ook in de zogenaamde 'verborgen informatie'. De geavanceerde business intelligence-software van Brio ONE legt verbanden tussen gegevens en integreert en optimaliseert de informatiestroom. In de flexibele rapportagemodule zet de gebruiker deze gegevens vervolgens om in beleidsinformatie waarmee hij betere beslissingen kan nemen en dus concurrentievoordeel kan behalen.

Dankzij meer dan 125 koppelingen met databases en operationele systemen kan Brio ONE direct ingezet worden in nagenoeg iedere organisatie. Rapporten kunnen in ieder gewenst formaat gegenereerd worden, waarna deze zonder aanpassing op ieder platform gedistribueerd kunnen worden, ook via het 'web'.

Noot voor de redactie (

Noot voor redacties